افزودن یک عنصر مجازی به واقعیت تعریف ساده ای از واقعیت افزوده AR است. ضمنا برای مشاهده این تکنولوژی به تجهیزات خاصی نیاز نیست فقط یک دورربین موبایل و اینترنت نیاز است.

جدیدا خرید از فروشگاه های اینترنتی مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و با توجه به اینکه علاوه بر ارسال سریع، قیمت مناسبی هم دارند، اما هنوز افرادی اعتماد کافی نسبت به فروشگاه های اینترنتی را کسب نکرده اند. این اشخاص همان افرادی هستند که تا محصولی را لمس نکنند و ابعاد آن را مستقیم نبینند رضایت به تهیه کالا نمی دهند. این ویژگی همان قطعه گم شده پازلی است که در سایت های اینترنتی ایرانی جا مانده بود.

تصور کنید می خواهید روفرشی، مبل، میز، صندلی و... تهیه کنید. وارد سایت فروشگاهی می شوید که از تکنولوژی AR بهره گرفته است. کافی است روی لینک مورد نظر کلیک کنید به طور مثال یک روفرشی را از سایت انتخاب کنید آن را به صورت تصویر سه بعدی و با کیفیت بر انداز کنید و بعد تصمیم لازم را با توجه به دکوراسیون منزل و سایر ویژگی ها اتخاذ کنید.

Untitled

فناوری AR

 

فناوری AR چیست و چه کمکی می کند؟

سرعت پیشرفت فناوری های جدید سرسام آور است و روز به روز مرز بین دنیای مجازی و حقیقی کمرنگ تر می شود. تا به حال در حین تماشای فیلم های علمی تخیلی با خودتان فکر کرده اید که آیا ممکن است روزی تکنولوژی های پر زرق و برق به کار رفته در فیلم ها وارد زندگی روزمره ی ما شود؟ 

نام واقعیت افزوده، کاملا گویای ماهیت این فناوری جدید است، نسخه ی پیشرفته دنیای فیزیکی که در آن غیرممکن وجود ندارد. در واقع اضافه کردن هرچیزی که فکر آن را می کنید به دنیای حقیقی به صورت تعاملی و در لحظه، به طوری که تشخیص این که چیزی که در حال تماشای آن هستید واقعی ست یا مجازی تقریبا غیرممکن باشد. شاید این تصویر آخرالزمانی برای شما ترسناک باشد اما در آینده ای نزدیک این فناوری AR در پیش پا افتاده ترین موارد زندگی روزانه نیز ورود خواهد کرد. قطعا کاربرد خیره کننده ی حقیقت افزوده را در صنعت مد و فشن دیده اید؛ کاربری که رو به روی آینه ایستاده است و لباس های مختلف را تنها با حرکت دست روی هوا پرو می کند.

واقعیت مجازی و فناوری واقعیت افزوده دو تکنولوژی است که کاربردهای فراوانی دارد. فناوری AR نباید با واقعیت مجازی اشتباه گرفته شود. واقعیت مجازی کلا به خلق دنیای جدید می پردازد اما تکنولوژی واقعیت افزوده یا همان AR یک تصویر مجازی و سه بعدی را دقیقا در دنیای واقعی به نمایش در می آورد. طی سال ها این تکنولوژی پیشرفت کرده است و کاربردهای زیادی برای این تکنولوژی تصور می شود.  

8 کاربرد واقعیت افزوده

فناوری AR، تکنولوژی در حال توسعه ی حال حاضر دنیاست و نمی توان برای آن انتهایی متصور شد. استفاده از این فناوری تا سال 2021 حدود 31 درصد رشد نسبت به سال 2017 داشته است. تقریبا در هر زمینه ای که فکر آن را بکنید از واقعیت افزوده استفاده می شود و تیم های تحقیق و توسعه ی اکثر برند های معتبر دنیا با سرعـت تمام در حال کار بر روی این فناوری هستند. قطعا پوشیدن لباس ها بصورت مجازی، انتخاب و ست کردن لباس ها را لذت بخش و در عین حال به سلیقه ی شما نزدیک تر می کند. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و می توان انواع جواهرات و ساعت را پیش از خرید پرو کرد.

  1. واقعیت افزوده این مزیت را دارد که می توان شبیه سازی اتفاقات واقعی را در شرایط کنترل شده و در نزدیک ترین حالت به واقعیت به وجود آورد. بطور مثال جراحی، اطفای حریق، شناخت صورهای فلکی و... کارایی دارد.
  2. انقلاب بزرگ واقعیت افزوده AR در زمینه ی مسیریابی، چه با خودرو در جاده ها و چه در مراکز خرید شلوغ و فرودگاه ها از جنبه های کاربردی تر این فناوری در زندگی روزمره است.
  3. با این فناوری می توان شکوه و عظمت سازه های باستانی تخریب شده را بازسازی کرد و ظرافت های معماری آن ها را به نمایش درآورد.
  4. برقراری تماس های کاری و شخصی، به گونه ای که شخص پشت خط را در اتاق و در مقابل خود ببینید و با او گفت و گو کنند.
  5. شاید آیتم های تحلیلی شبکه های ورزشی بزرگ دنیا را دیده باشید که بصورت مجازی حتی وارد زمین های مسابقه می شوند و آنالیز های چشم نوازی ارائه می کنند.
  6. کمپانی های بزرگ لوازم آرایش هم با استفاده از این فناوری سعی در شبیه سازی محصولات خود روی پوست صورت افراد کرده اند. در  برنامه اسنپ چت هم از این فناوری بهره گرفته است.
  7. از این تکنولوژی استفاده های نظامی هم می توان کرد، نیروهای نظامی کارکرد سلاح های جدید و شرایط جنگی واقعی را پیش از مواجه شدن با مخاطرات غیر قابل اجتناب تجربه می کنند.
  8. این فناوری برای معماران و طراحان دکوراسیون داخلی مزیت بزرگی به حساب می آید. شرکت بزرگ آیکیا که لوازم منزل های زیبا تولید و در سرتاسر جهان به فروش می رساند نیز آپ مخصوص موبایلی با استفاده از AR ساخته است.

 

Untitled1

فناوری مسیریابی AR

 

چندسو اولین ارائه دهنده ی فناوری واقعیت افزوده در زمینه ی مبلمان و دکوراسیون در ایران

چندسو بزرگترین فروشگاه اینترنتی مبلمان سال هاست با همکاری معروف ترین برند های تولیدی مبلمان خانگی و اداری داخلی و خارجی در زمینه ی فروش مستقیم محصولات دکوراسیون فعال است. فروشگاه اینترنتی چندسو اولین استفاده کننده از فناوری واقعیت افزوده در زمینه ی مبلمان و دکوراسیون خانگی و اداری در ایران است و این مژده را به شما می دهیم که امکانات بی نظیر این تکنولوژی از این پس در سایت فروشگاه اینترنتی چندسو برای شما قابل استفاده است.

 با چند کلیک ساده روی محصول مورد نظر آن را در هر نقطه ای از خانه قرار دهید و قبل از خرید ببینید که در میان سایر وسایل چطور به نظر می رسد، به سرعت نوع مبلمان را تغییر دهید و رنگ ها و ابعاد مختلف آن ها را یک به یک در خانه ی خود مشاهده کنید.

Untitled2

تکنولوژی AR

 

کاور فرش را از کجا بخریم

شاید فکر کنید که این تکنولوژی در ایران کارایی ندارد اما فناوری  ARمحدودیتی ندارد حتی با کالای مثل کاور فرش که کاملا ایرانی است هم قابل استفاده است. کاور فرش مورد نظر را انتخاب کنید آن را روی زمین پهن کنید انواع و اقسام آن را در اتاق خواب ها و پذیرای و آشپزخانه قرار دهید تا تصمیم نهایی را بگیرید. همه این مراحل تنها با یک دوربین موبایل میسر است. بعد از این مرحله می توانید به راحت ترین شکل ممکن با تماس تلفنی یا خرید از سایت چندسو محصول را سفارش دهید.

ویژگی های یک کاور فرش خوب چیست؟

معمولا کودکان خردسال شیطنت های خاص خود را دارند و این ماجراجویی آن ها نیاز به شستشو خانه را دو چندان می کند. حتما برای شما هم پیش آمده است که فرشی بسیار گران قیمت خریده باشید و دلتان راضی نمی شود که سریع کثیف شود در این شرایط است که قهرمان از راه می رسد. کاور فرش یا روفرشی از پارچه ای  با قابلیت نانوی با کیفیت بسیار بالا، ضد آب، ضد لک و بدون ایجاد حساسیت تولید می کند. این کالا را روی فرش بیندازید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. کاور های فرش با تراکم بالا باعث حفظ خواب فرش و محافظت از آن در برابر سوختگی و سوراخ شدن نیز می شوند.

کاور فرش یک رویه ی سبک و ارزان قیمت که به راحتی می توانید آن را در ماشین لباس شویی انداخته و تمیز و نو، دقیقا عین روز اول آن را تحویل بگیرید. با داشتن دنیایی از طرح و رنگ قطعا سرگیجه ی خوشایندی بین مدل های مختلف برای انتخاب روفرشی متناسب با سایر اجزای خانه خواهید داشت.

 ضمنا فناوری AR می تواند زیبایی این محصول را به کامل ترین شکل ممکن به شما نمایش دهد.

 

Untitled3

کاور فرش در چندسو

 

100 مدل کاور فرش در فروشگاه اینترنتی چندسو

در اینجا هم فروشگاه اینترنتی چندسو همراه شماست. با ارائه ی بیش از 100 نمونه روفرشی از معتبر ترین برندهای تخصصی تولید این محصولات، قطعا رو فرشی باب میلتان را در میان انبوه طرح و رنگ های جذاب و متنوع قرار گرفته در چندسو پیدا خواهید کرد. روفرشی های کشدار به خوبی روی فرش های شما سوار می شوند  و حتی با کشیدن جاروبرقی جابجا نمی شوند، ثبات رنگ و آبرفت آنها ضمانت شده است و علاوه بر داشتن سایز های متنوع، در سایز های مورد نظر شما نیز بافته می شوند. تیم پشتیبانی چندسو قابلیت استفاده از فناوری واقعیت افزوده را برای اولین بار در ایران در زمینه ی مبلمان و دکوراسیون خانگی و اداری در سایت اینترنتی خود قرار داده است و شما می توانید انواع محصولات خانگی و اداری موجود در سایت را پیش از خریدن بصورت مجازی در فضای خود قرار دهید و با در نظر گرفتن همه ی جوانب اقدام به خرید کنید.

Untitled4

کاور فرش

 

قیمت کاور فرش یا روفرشی کشدار

تنوع طرح و رنگ در این محصولات بشدت زیاد است. انتخاب طرح و نقش اولین مرحله است که باید در خرید کاور فرش به آن توجه شود. سپس قیمت کاور فرش مطرح می شود. روفرشی کشدار هر قیمتی هم که داشته باشد با توجه به نوع کارایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما این مورد هم یادتان باشد قبل از خرید کاور فرش و یا انتخاب روفرشی مد نظرتان را به کمک تکنولوژی AR سایت چندسو روی فرش خود مشاهده کنید بعد خرید را انجام دهید.