به گزارش اکونا پرس،

به نقل از همت خبر، بیت‌کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال و ارزشمندترین دارایی این بازار که زمانی به دنبال جایگزین شدن به عنوان ذخیره ارزی بود، حالا دچار چالش‌ها و تنش‌های جدیدی در بازار شده است.

تحلیل‌گران معتقد هستند که در روزهای آینده بیت‌کوین شاهد یک رالی تمام عیار خواهد بود که قرار است در زیر ۴۰ هزار دلار بوقوع بپیوندد؛ اما برخی از افراد بر این باورند که نتیجه این فعالیت‌ها، رسیدن قیمت بیت‌کوین به مرز ۵۰ هزار دلار است ولی این ارز دیجیتال باید بتواند روی قیمت مشخصی به پایداری برسد تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جلب کند. وضعیت قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که بالغ بر ۳ درصد افت قیمت داشته است اما در مقایسه با عملکرد هفته گذشته چیزی نزدیک به ۰.۶۵ درصد سود را بدست آورد.

ارزش بازار بیت‌کوین بسیار کمتر از طلا است، اما حجم روزانه بیت‌کوین و مقداری که توسط صندوق‌ها مدیریت می‌شود، نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال با تخفیف سنگینی معامله می‌شود. بیت‌کوین (BTC) امسال یک رالی دو رقمی چشمگیر داشت، اما این دارایی دیجیتال اخیراً در تلاش برای شکستن مقاومت ۴۵۰۰۰ دلاری بوده است.

ارزش بازار بیت‌کوین اغلب با طلا مقایسه می‌شود که ارزش کل آن ۱۲.۳ تریلیون دلار است و در حال حاضر پیشروترین راه‌حل ذخیره ارزش جهانی است؛ بنابراین، پاسخ به مقاومت ۴۵۰۰۰ دلاری ممکن است در مقایسه سرمایه‌گذاران نهادی بیت‌کوین با طلا باشد. با نگاهی به دارایی‌های سرمایه‌گذاران نهادی تحت مدیریت و حجم معاملات روزانه، می‌توان استنباط کرد که تخفیف ۹۳ درصدی ارزش بازار بیت‌کوین موجه است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند بیت‌کوین هنوز تا تبدیل شدن به ذخیره ارزی راه بسیار طولانی دارد خاصه اینکه در تاریخ این ارز، تجربه‌هایی مانند پنجشنبه سیاه (۱۲ مارس ۲۰۲۰) وجود دارد که در کمتر از یک روز، قیمت این ارز نصف شد.