به گزارش اکونا پرس،

به نقل از همت خبر، بازار خرسی به افت طولانی مدت بازار اطلاق می‌شود. در واقع اصطلاح خرسی زمانی کاربرد دارد که به مدت زیادی قیمت ارزهای دیجیتال، افت کند تا جاییکه عملاً بازار دچار رخوت شود و کفه نظام عرضه و تقاضا به سمت عرضه سنگین شود. در چنین شرایطی افت حجم مبادلاتی در بازار بسیار زیاد خواهد بود تا جاییکه عملاً قیمت‌ها هر روز با کاهش جدی مواجه می‌شوند و هیچ شرکت و یا فردی، متقاضی خرید نیست؛ در نتیجه میزان تقاضا نسبت به عرضه کاهش چشمگیری دارد.

با این مقدمه باید گفت که بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار ارزهای دیجیتال امروزه دچار رویکرد خرسی شده و این بازار در حال حاضر یک بازار خرسی است. در واقع خرس بازار پنجه‌هایش را رو قیمت‌ها انداخته و آنها را به شدت از بالا به پایین می‌کشد. گرچه این شرایط قابل پیش‌بینی بود خاصه بعد از آن صعود چشمگیر و سرریز شدن سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بازار ارزهای دیجیتال.

نکته مهم اینکه معمولاً در بازار ارزهای دیجیتال که ذاتاً یک بازار مالی نوسانی و در کل رو به رشد است، روند حرکت سینوسی وجود دارد و بعد از هر صعودی، قطعاً سقوطی به وجود خواهد آمد؛ به همین دلیل تنها معامله‌گراین در این بازار به سوددهی می‌رسند که هوشمندانه رفتار کنند و بتوانند روی احساسات و هیجانات خود کنترل داشته باشند و دارایی خود را در پنجه شایعات و اخبار تایید نشده و ضد و نقیض، اسیر نکنند.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر روزهای خرسی خود را طی می‌کند چراکه در مدت زمان حداقل دو ماه، بیش از ۲۰درصد افت کرده است.