به گزارش اکونا پرس،

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت: در سال 1400 با وجود مشکلات و موانع زیاد از جمله رکود اقتصادی، تحریم‌ها، قطعی برق و گاز که بر سر راه تولید بخصوص صنعت سیمان قرار داشت، شرکت سیمان تهران توانست با ارتقاء بهره‌وری، تولید خود را به عدد حدود دو میلیون و 800 هزار تن (با احتساب روزهای باقیمانده سال) برساند که این رقم در مقایسه با سال 98 که تولید شرکت یک میلیون و 950 هزار تن بود معادل 43.5 درصد افزایش و در مقایسه با سال 1399 که تولید دو میلیون و 350 هزار تن بود معادل 19.15 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این ارتقای راندمان بهره‌وری تولید در حالی است که در تابستان امسال شرکت با قطعی برق و بعد از آن گاز مواجه شد افزود: امید داریم با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش راندمان و بهره‌وری، روند رشد تولید در سال آینده بیشتر از امسال شود و برنامه داریم که تولید شرکت را برای سال 1401 بیش از یک میلیون تن نسبت به سال 99 افزایش دهیم.

حسینی بیان کرد: در سال 1400 توانستیم بیش از یک هزار و 180 میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کنیم که در مقایسه با سال 99 معادل 82 درصد و در مقایسه با سال 98 معادل 156 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گروه سیمان تهران با توجه به پراکندگی شرکت‌های مجموعه در غرب، شمال و شمال شرق کشور پتانسیل مناسبی برای توسعه و ورود به بازارهای صادراتی دارد، افزود: در گروه سیمان تهران، سعی در هم‌افزایی و استفاده از توان کلیه شرکت‌های مجموعه در مسیر رشد صادرات و ورود به بازارهای جدید صورت گرفته است.

حسینی اظهار کرد: این شرکت با سرمایه یک هزار و 750 میلیارد ریال، به‌عنوان اولین تولیدکننده سیمان حفاری چاه نفت و تنهاترین در کلاسE، درصدد دستیابی به بازارهای صادراتی برای این نوع سیمان و سیمان‌های خاص دیگر است.

حسینی ادامه داد: از برنامه‌های شرکت برای سال آینده، استفاده حداکثری از شرایط موجود و تدوین نقشه راه برای زمان گذر از شرایط فعلی و تسهیل روند صادرات است که درصورت تامین زیرساخت‌های مناسب صادراتی به‌رغم رقابت شدید موجود در صنعت سیمان، جایگاه کشور در بازارهای منطقه ارتقای چشمگیر خواهد یافت.