به هرحال در دوران مدرن و عصر تبادل داده های دیجیتال هستیم. طراحی وب سایت فروشگاهی و اینستاگرام مارکتینگ از جمله محبوب ترین و موفق ترین حوزه ها در ایران و جهان هستند که می توان از آنها استفاده کرد تا کسب و کار خودمان را بزرگ کنیم. اما به نظر شما این دو حوزه چه مزیت هایی دارند که سبب رشد فروش می شوند و می توانند خدمات شما را بهتر به دیگران معرفی کنند؟

اجازه دهید این گونه توضیح دهیم، تصور می کنیم که ما به عنوان یک فرد عادی قصد خرید یک کامپیوتر یا لپ تاپ را خواهیم داشت. به هرحال اینترنت باعث شده است که رجوع اول همه ما برای بررسی قیمت، نقد و مقایسه و چک کردن مشخصات موتورهای جستجو باشند. به طبع نام کامپیوتر موردنظر و یا لپ تاپی که قصد خرید آن را داریم در اینترنت جستجو می کنیم.

شناخت مناسب از کسب و کار شما

موضوع اولی که باید در این مباحث به آن بپردازیم ایجاد حس اعتماد و شناخت اولیه است. یعنی می توانید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ساخت آنلاین شاپ به مشتری خود این اجازه را بدهید که بیشتر با خدمات شما آشنا شده و در مورد کالاها، کسانی که از شما محصول خریداری کرده اند و یا میزان رضایت و سطح کیفیت کار خود یک جمع بندی کلی ارائه کنید.

این که او بتواند درست مانند ویترین یک فروشگاه آنلاین، لوازمی که شما برای فروش دارید را ببیند، یا خدمات شما را نقد و بررسی کند، موضوع مهمی بوده که صرفاً با بهره گیری از آنلاین شاپ قابل اجرا است. در صورتی که کسب و کار شما در فضای مجازی حضور نداشته باشد، امروزه به جرات می توانیم بگوییم که بیش از 50 درصد مشتریان خود را که قصد خرید دارند را از دست می دهید و این خبر خوبی برای رقبای شما خواهد بود که سال هاست در این حوزه حضور دارند.

 

برندسازی

ممکن است شما هم در اینترنت با وب سایت ها و یا پیج هایی مواجه شده باشید که حالا دیگر تبدیل به یک برند شده اند. در چنین وضعیتی به هرحال شما و طیف عظیمی از مخاطبین آن ها را به خوبی می شناسید و حتی کارهای آن ها را دنبال می کنید.  اولین نامی هم که در یک حیطه خاص به نظرتان می رسد همین وب سایت یا آنلاین شاپ در اینستاگرام است.

آنلاین شاپ - برند سازی

در واقع آنلاین شاپ ها به شما یک مزیت اساسی و نسبتاً کم هزینه و کم دردسر می دهند و آن هم برندسازی است. یعنی می توانید به راحتی کاری کنید که نام شما برای همیشه در ذهن مخاطب حک شود.

با طراحی سایت فروشگاهی رایگان که در حال حاضر توسط وردپرس و بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا قابل انجام است، حتی حالا شما به یک طراح سایت حرفه ای هم متکی نخواهید بود. می توانید صفر تا صد این کار را خودتان بدون نیاز به پشتیبان انجام دهید و در رشد و توسعه کسب و کارتان یک قدم مثبت بردارید.

حضور در موتور جستجو

راه اندازی فروشگاه اینترنتی باعث می شود که وارد حوزه رقابتی با میلیون ها وب سایت دیگر در سراسر جهان و ایران شوید. به هر حال همه ما این روزها موتورهای جستجو مانند گوگل را یک فرهنگ نامه بزرگ می دانیم. هر سوالی داریم از آن ها جویا شده و در واقع بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند. رشدی که آنلاین شاپ می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد تا حد زیادی وابسته به این مجموعه خواهد بود. بیش از 90 درصد بازدید وب سایت ها و تمامی پورتال ها از طریق موتورهای جستجو و به صورت ویژه ای گوگل است. در نتیجه هیچ گاه نمی توان نقش آن را در گسترش و توسعه و طراحی فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از آن نادیده گرفت.

آنلاین شاپ در اینستاگرام

معمولاً یک بحث کلی بین کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و کسانی که صاحب وب سایت هستند وجود دارد. اما در نهایت و به عنوان جمع بندی ما همیشه این دو را مکمل یکدیگر می دانیم. تصور کنید که شما صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی در یکی از نقاط کشور و در شهری به غیر از مناطق تهران هستید. با ساخت آنلاین شاپ و استفاده از خدمات اینستاگرام توانسته اید به درآمد خوبی نیز برسید و توسعه کسب و کارتان موجب رشد چند درصدی درآمد شما در ماه شده است.

اما مدام یک خلأ را در محیط فعالیت خود احساس می کنید. به هرحال شبکه های اجتماعی پرریسک هستند. قطعی آن ها، نفوذ به این وب سایت ها و نرم افزارها، مشکلاتی نظیر تحریم، عدم دسترسی کاربران یک کشور خاص و... از جمله مهم ترین مواردی است که شاید در خصوص سوشیال مدیایی مانند اینستاگرام رخ دهد. فکر می کنید اگر این اتفاق رخ دهد چه سرنوشتی منتظر کسب و کار شما خواهد بود. حالا در این مرحله تازه به این پرسش می رسید که چگونه آنلاین شاپ بزنیم و آن را تبدیل به یک کسب و کار دائمی کنیم؟

تکمیل تجارت آنلاین با راه اندازی سایت

معمولاً توسعه دهندگان کسب و کارهای اینترنتی می گویند که همیشه برای شروع دیر است. اگر تاکنون درگیر اینستاگرام مارکتینگ بودید باید بدانید که پتانسیل های زیادی دارد و می توانید به راحتی و از طریق یک نرم افزار با مخاطبین خود تعامل داشته باشید. اما لازم است که کمی فضای خودتان را متفاوت کنید و میزان درآمد خود را حتی تا 300 درصد افزایش دهید. اما چگونه؟ به شما توضیح خواهیم داد. فقط کافیست در کنار فعالیت در اینستاگرام، یک وب سایت راه اندازی کنید.

آنلاین شاپ - تکمیل تجارت آنلاین با طراحی سایت

البته منطقاً در این حوزه به آموزش نیاز دارید. این آموزش ها تحت عنوان دوره های آموزشی راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان و استفاده از قالب فروشگاهی رایگان و... در اینترنت موجود است. وب سایت های زیادی نیز در این حیطه فعالیت های مستمری دارند و خدماتی نظیر اینستاگرام مارکتینگ، طراحی وب سایت، سئو سایت فروشگاهی و... را نیز به شما آموزش می دهند. از جمله نام های باسابقه در این حیطه دارکوب خواهد بود. البته مزیت های استفاده از خدمات این مجموعه زیاد است اما از جمله کلیدی ترین آن ها می توان به تسلط کامل به تجارت های آنلاین و ورود از هر دو وجه کسب و کار اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ و طراحی وب سایت و سئو آن اشاره کرد. یعنی دقیقاً همان چیزی که در یک کسب و کار مجازی لازمه اصلی خواهد بود.

چرا بازاریابی اینترنتی آینده است؟

استفاده مردم از گجت های هوشمند و تکنولوژی هایی مانند موبایل ها و لپ تاپ ها روزبه روز در حال بیشتر شدن است. فروشگاه اینترنتی و سرویس های شبیه به آن موجب حضور پررنگ شما در این حیطه می شوند. همان طور که گفتیم مردم دیگر علاقه ای به گشت و گذار در بازار ندارند، خریدهای خود را حتی کوچک به صورت اینترنتی انجام می دهند. وقتی با مشکلی مواجه شده و به دنبال دریافت خدمات در یک حیطه خاص هستند، نخست آن را در اینترنت جستجو می کنند و در نهایت وابستگی زیادی به اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دارند.

البته برخی نیز دراین بین نمی توانند به یک صفحه اینستاگرامی برای خرید اعتماد کنند که شما را مجاب می کنند وب سایت فروشگاهی و فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. عده دیگری هم نمی توانند از سرویس های وب سایت و فروشگاه های آنلاین استفاده می کنند، در نتیجه برای این طیف نیز باید به فکر یک پیج اینستاگرامی باشید. به هرحال در هر دو وجه، شما به این فضا نیاز دارید و می توانید با یادگیری و کسب علم همینطور کسب و کار خود را بدون هزینه های گزاف گسترش دهید. حال راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی ارزان را با تاسیس چند شعبه برای فروشگاه خود مقایسه کنید. احتمالاً متوجه منظورمان می شوید.

چگونه آنلاین شاپ من دیده خواهد شد؟

در بحث راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام البته کار به همین سادگی نیست. شما نیاز به آموزش دارید. برخلاف کسب و کار سنتی که صرفاً یک فروشگاه تاسیس می کنید و منتظر میمانید تا مشتری به شما سر بزند. باید بتوانید با استفاده از آموزش ها و تکنیک های بازاریابی اینترنتی خودتان را در معرض نمایش و دید مشتری قرار دهید.

در خصوص وب سایت های فروشگاهی نیز چنین موضوعی حاکم است که به آن دیجیتال مارکتینگ وب سایت و سئو می گویند. در واقع سئو مفهومی مرتبط با رشد و توسعه وب سایت برای دیده شدن در موتورهای جستجو است. صفحه اینستاگرامی و وب سایت فروشگاهی شما ویترین کسب و کارتان است. در واقع با یک نگاه باید به مشتری خود حس اعتماد بدهید. به او بگویید که می توانید نیازش را برطرف کنید. پیش، حین و بعد از خرید نیز همراه او هستید. این همان چیزی است که مشتری نیاز خواهد داشت.