جهت سهولت در انتخاب و خرید اینترنتی تلویزیون ها، سعی داریم در این مقاله شما را با مزایا و معایب تلویزیون های تولید شده توسط کمپانی های بزرگ تولید کننده از جمله سامسونگ، ال جی، سونی و شیائومی آشنا کنیم. پس حتما تا آخر با ما همراه شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود، برند مورد نظر را انتخاب کنید.

چرا تلویزیون سونی بخریم؟

بی شک نام و آوازه شرکت سونی به گوش همه رسیده و همه افراد در مورد تولیدات با کیفیت این کمپانی شنیده اند. سونی هر ساله انواع لوازم صوتی و تصویری را با کیفیت عالی تولید و روانه بازار می کند تا دوستداران خود را راضی نگه دارد. همانند دیگر کمپانی های تولید کننده، سونی نیز سعی کرده از بروزترین و جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری ها در تولید محصولات مدل تلویزیون سونی خود استفاده کنند. از نقاط قوت تولیدات سونی می توان به حضور نمایشگر های OLED در مدل های بالا رده و پر امکانات اشاره کرد. اولدها جزء با کیفیت ترین و عالی ترین پنل هایی هستند که تا به امروز تولید شده اند؛ ناگفته نماند که قیمت بسیار بالایی هم دارند.

از دیگر خوبی های این کمپانی استفاده از سیستم عامل اندروید در مدل های هوشمند است. این سیستم عامل رابط گرافیکی بالایی دارد و تعداد بیشماری از برنامه ها و اپلیکیشن ها را در دسترس شما قرار می دهد. سونی در ساخت تلویزیونهایش از سخت افزاری بسیار قدرتمند تر از سایر رقبایش استفاده کرده است. سونی بر روی کیفیت تصویر و صدا بسیار تاکید داشته و سعی کرده تلویزیونهایش را با روشنایی و تصویر مناسب تولید و طراحی کند.

امروزه اکثر مدل تلویزیونهای سونی فورکی تولید می شوند؛ البته جدیداً این کمپانی مدل های 8K را نیز تولید و طراحی کرده است. از دیگر خوبی های تلویزیونهای سونی می توان به طراحی زیبا و شیک اشاره کرد. طراحی و قاب باریک و ظرافت در ساخت از دیگر نقاط قوت تلویزیونهای سونی است. شاید قیمت تلویزیون های سونی نسبت به سایر برندهای دیگر بالاتر باشد، اما کیفیت عالی و عملکرد خوب مدل های مختلف این کمپانی، به خوبی این اختلاف قیمت را توجیه خواهند کرد.

اگر تمایل به خرید تلویزیون سونی دارید، عبارت " قیمت تلویزیون سونی بانه دات کام " را در گوگل سرچ کنید و بر روی نتیجه اول کلیک کنید.

چرا تلویزیون ال جی بخریم؟

ال جی از دیگر کمپانی هایی است که تنوع بالای محصولاتش همیشه سر زبان ها بوده. این کمپانی هر ساله انواع تلویزیونهای بالا رده، میان رده و پایین رده را تولید و طراحی کرده است. از این رو هر شخص با هر میزان بودجه ای می تواند تلویزیون مورد نظر خود را بخرد. این کمپانی همچنین همواره سعی کرده تا در تولید تلویزیونها از نوآوری های جدید استفاده کند تا بهترین کیفیت و امکانات را ارائه دهد. تنوع بالای امکانات از ویژگی های بارز تلویزیون های ال جی است.

ال جی همیشه سعی کرده است بهترین کیفیت را ارائه دهد. راز موفقیت ال جی در ارائه بهترین کیفیت استفاده از پنل IPS در تلویزیون ها و وجود فناوری هایی از جمله نانوسل NanoCell، فناوری دالبی اتموس و دالبی ویژن است. البته وجود قابلیت هایی همچون فناوری HDR و HDR10 و HLG نیز در ارائه کیفیت تصویر زیبا بسیار تاثیر گذار بوده اند. ال جی هم مانند سونی از پنل های اولد در مدل های بالارده و پر امکانات خود استفاده کرده است.

ال جی از سیستم عامل اختصاصی WebOs در مدل های هوشمندش استفاده کرده است. از خوبی های این سیستم عامل می توان به استفاده از آسان ، ظاهری زیبا و جذاب و سازگاری پیشرفته با ریموت کنترل اشاره کرد. در این سیستم عامل می توانید به فروشگاه ال جی دسترسی داشته باشید. ال جی در طراحی مدل تلویزیون ها کم کاری نکرده و تلویزیون هایش را با طراحی مدرن و شیک و بدنه ای باریک تولید و طراحی کرده است.

وجود پنل IPS برای تلویزیون های ال جی علاوه بر تمامی نقاط قوت، یک نقطه ضعف در حوزه تولید و نمایش رنگ ها با کنتراست بالا به شمار می رود. پنل های IPS قیمت بالایی دارند و در صورت خرابی هزینه ای بالایی تحمیل می کنند.

اگر می خواهید  بهترین مدل تلویزیون ال جی  را بخرید، عبارت " قیمت تلویزیون ال جی بانه دات کام " را در گوگل سرچ کنید و اولین سایت را ببینید .

 

بهترین مدل تلویزیون ال جی

 

چرا تلویزیون های سامسونگ بخریم؟

از دیگر ابرقدرت ها در تولید انواع لوازم صوتی و تصویری، کمپانی کره ای سامسونگ است. سامسونگ هم هر ساله سیل گسترده ای از مدل های پایین رده، میان رده و بالارده را تولید می کند تا هر شخصی بتواند با توجه به نیاز خود، مدل مناسب را بخرد. تنوع در مدل و اینچ از خوبی های این کمپانی کره ای است.

سامسونگ برای رقابت با سایر رقبای خود، فناوری نمایشگر QLED را در سری تلویزیونهای Q قرار داد. این فناوری تصاویر را روشن تر و با اشباع رنگی به نمایش می گذارد. ماندگاری و طول عمر بالا از خوبی های پنل های کیولد است. در پنل های کیو ال ای دی سامسونگ شاهد افت کیفیت و سوختن پیکسل نخواهید بود. کاهش تاخیر در ورودی و میزان توسعه طیف رنگی از دیگر خوبی های کیولدها است. در سال های اخیر کمپانی ساموسنگ از فناوری نمایشگر کریستال کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ نیز رونمایی کرده است. این نمایشگر ها تقریبا کارایی شبیه به اولد و کیولد دارند، اما با قیمتی ارزان تر. سامسونگ از نمایشگر های کریستال UHD در مدل های میان رده خود یعنی سری های 7 و 8 استفاده کرده است.

از خوبی های تلویزیون های ساموسنگ می توان به استفاده از فناوری HDR10+ اشاره کرد. این فناوری موجب ارائه رنگ ها واقع بینانه تر می شود. سامسونگ در مدل های هوشمندش از سیستم عامل تایزن Tizen استفاده کرده است. منوی این سیستم عامل به عنوان نواری در پایین نمایشگر باز می شود. از این رو منو تمام صفحه را اشغال نمی کند و کارایی ساده ای دارد. سامسونگ از پنل های AV در تولید تلویزیونها استفاده کرده است. این پنل ها کنتراست خوبی ارائه می دهند و قیمت مناسب تری نسبت به IPS دارند. اما AV تا حدودی به ضربه حساسیت دارد و زاویه دید کمتری نسبت به IPS ارائه می دهد.

اگر به خرید تلویزیون سامسونگ علاقه دارید، عبارت " قیمت تلویزیون ساموسنگ بانه دات کام " را در گوگل سرچ کنید و لینک اول را باز کنید.

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

 

چرا تلویزیون شیائومی بخریم؟

کمپانی چینی شیائومی در سال های اخیر بسیار معروف شده و سعی دارد با کمپانی های کره ای و ژاپنی ال جی و سونی و سامسونگ در حوزه تولید تلویزیون ها رقابت کند. این کمپانی چینی انواع مدل تلویزیونها را با امکانات و قابلیت های خوب تولید و طراحی کرده است. از ویژگی های بارز این کمپانی می توان به قیمت مناسب تلویزیون ها اشاره کرد. این کمپانی برای اینکه بتواند در گردونه رقابت باقی بماند، مدل هایی با امکانات خوب را با قیمت ارزان تولید کرده است. از خوبی های تلویزیونهای هوشمند شیائومی می توان به حضور سیستم عامل محبوب و کاربردی اندروید اشاره کرد. از این رو شما می توانید به سیل گسترده ای از انواع برنامه و بازی های متنوع و پرطرفدار دسترسی داشته باشید.

شیائومی سعی کرده است مدل تلویزیون هایش را با طراحی زیبا و پنل باریک طراحی کند تا ظاهری چشم نواز داشته باشند. شیائومی در تولید تلویزیون هایش از پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی و حافظه رم و البته پردازنده گرافیکی مناسب بهره برده است. شیائومی همچنین زاویه دید مناسبی را ارائه می دهد. شیائومی در تولید تلویزیون هایش به بخش صوتی هم اهمیت داده است و مدل های مختلف را با فناوری های قدرتمند صوتی همچون Dolby Audio ,Dolby Atmos و DTS تولید کرده است.

البته ناگفته نماند که این کمپانی مانیتور تی وی های بسیار عالی با نمایشگر خمیده و کیفیت تصویر 4K را تولید کرده است. شیائومی در حوزه کیفیت تصویر شاید به پای رقیب های پر قدرت خود از جمله سونی و سامسونگ و ال جی نرسد، اما در حد قابل قبولی است. البته ناگفته نماند که بی شک این کمپانی با گذشت زمان قطعا در بهبود کیفیت تصویر تلاش می کند و مدل های با کیفیت تری را وارد بازار خواهد کرد.

اگر تلویزیون شیائومی برای شما گزینه ای مناسب است، عبارت " قیمت تلویزیون شیائومی baneeh.com " را در گوگل سرچ کنید و بر روی نتیجه اول کلیک کنید.

 

جمع بندی پایانی مقایسه تلویزیون ها

تا اینجای متن با مزایا و معایب و نقاط ضعف و قوت تلویزیونهای تولید شده توسط کمپانی بزرگ از جمله سونی، ساموسنگ، ال جی و شیائومی آشنا شدید. حال تصمیم با شما است که قصد دارید از محصولات کدام یک از برندها را بخرید. شما لازم است با توجه به نیاز خود و میزان بودجه ای که در اختیار دارید، مقرون به صرفه ترین و بهترین مدل را انتخاب کنید. در بانه دات کام می توانید نقد و بررسی تخصصی مدل های مختلف را ببینید، آن ها را با هم مقایسه کنید و با قیمت مناسب، مدل مورد نظر خود را بخرید.