به گزارش اکونا پرس،

ایران و روسیه برای ارتقای روابط تجاری تا ۴۰ میلیارد دلار در سال هدف گذاری کردند بر این اساس این دو کشور   سه سند همکاری  در راستای استفاده از ارزهای ملی حوزه ریلی، حمل و نقل زمینی، کشتیرانی و هوایی امضا کردند.این اسناد که در  سفر هیات روسی منعقد شد که از دستاوردهای سفر رئیس جمهور طی ماههای گذشته به کشور روسیه و دیدار با پوتین بوده است.

 بر این اساس پس از این سفر کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تشکیل شد که طی روزهای گذشته وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با معاون نخست وزیر روسیه در جلسات چند ساعته در مسائل بخش های انرژی، کشاورزی، حمل و نقل  و سایر حوزه ها گفتگو و تبادل دیدگاه کردند.

در این جلسه معاون نخست وزیری کشور روسیه اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران شریک دیرین و قابل اعتمادی  است؛ بر این اساس سفر رئیس جمهور ایران به روسیه و دیدار ایشان با آقای پوتین حاکی بر تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بیش از پیش است.

تمام تلاش مسئولین ایران بر این است که به صورت پروژه محور با روسیه همکاری داشته باشند بسیاری از زیرساخت ها از طریق حمل و نقل دریایی به این کشور منتقل شود و همچنین برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق روسیه تامین شود.گفتنی است در حال حاضر حجم انتقال کالا و مبادلات از روسیه به ایران حدود ۱۵ میلیون تن است که در سالهای آینده می توان تا ۳۰ میلیون و یا ۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

این گزارش می افزاید: پیش‌بینی می‌شود با این گفتگوها میزان تبادلات تجاری ایران و روسیه از ۴ میلیون دلار در سال به ۴۰ میلیون دلار افزایش یابد.