«داریوش ابوحمزه» روز یکشنبه اظهار داشت: شناسنامه اقتصادی خانوارها در سامانه حمایت برای اطلاع از نوع دهک بندی‌ها اعلام می‌شود تا در صورت نیاز، اعتراض ثبت کنند.

وی ادامه داد: بیشترین اعتراض‌ها نسبت به ساختار خانواده‌ها در یارانه و عدم تفکیک‌سازی است، فرزندان که متأهل شده‌اند باید از خانواده جدا شوند و مراحل تفکیک را از طریق پلیس+۱۰ و سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir سپری کنند.

معاون رفاه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اسامی چهار میلیون نفر که به دهک بندی‌ها اعتراض داشتند به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است گفت: در ۲ مرحله، یارانه به‌حساب افرادی که اعتراض به دهک بندی‌ها داشته‌اند واریز و مسدود شده است تا بعد از بررسی فرایند اعتراض قابل برداشت باشد.

وی ابراز داشت: هفت و نیم‌میلیون نفر جامانده از یارانه هستند که بعد از ثبت‌نام در سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، برآورد این است که به حدود چهار میلیون نفر یارانه تعلق بگیرد.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: تا کنون به حدود ۷۳ میلیون نفر یارانه داده شده که با اضافه‌شدن این تعداد به حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها همچنان پیگیری می‌شود، گفت: افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه امسال یارانه کمک معیشتی به‌حساب آنها واریز نشده، در دهک دهم قرار گرفته‌اند و مشمول پرداخت یارانه نمی‌شوند. این افراد می‌توانند در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «حمایت» به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین سامانه‌های تلفنی و گویا به شماره‌های ۰۲۱۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای مردم است.

به گفته وی، جاماندگان از یارانه و افرادی که اصلاً یارانه نمی‌گرفتند، باید برای ثبت‌نام به سامانه my.gov.ir  سازمان هدفمندسازی مراجعه شود.


منبع: اقتصاد نیوز