قیمت سکه در هفته‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی از ۱۶ میلیون تومان هم عبور کرد. با مهار نوسانات ارزی و آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار، قیمت طلا و سکه نیز وارد مدار نزولی شد. پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی، قیمت سکه و طلا روند کاهشی در پیش بگیرد. پیرامون این موضوع ابراهیم محمدولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: با توجه به روند ایجاد شده، شاهد آرامش در بازار طلا هستیم. عرضه و تقاضا در بازار ارز کنترل شده است. انس جهانی نیز کاهش داشته است. التهاب‌های روزهای گذشته بر طرف شده است.

محمدولی

محمدولی اظهار کرد: داد و ستد در بازار انجام می‌شود اما نیازمند تلاش بیشتر هستیم. امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شود تا متقاضیان خرید طلا به بازار ورود پیدا کنند تا نیاز مردم تأمین شود.

وی افزود: وضعیت تقاضا در بازار نسبت به ماه گذشته بهتر شده است. انتظار می‌رود که تقاضا در بازار سکه و ارز بیشتر شود. در ماه قبل انتظارات به واسطه نوسانات انتظارات برآورده نمی‌شد.

سرمایه گذاری بلند مدت توصیه می شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار طلا هنوز هم توصیه می‌شود. تجربه نشان داده است که داد و ستد در بازار طلا مناسب است.  همچنین سرمایه‌گذاری در بازار مصنوعات و سکه خوب است. البته اگر عرضه سکه با تقاضا هم افزایی نداشته باشد، فاصله قیمت یا حباب به وجود می‌آید. در نتیجه اگر کسی در این مسیر حرکت نکند، ورود به بازار مصنوعات توصیه می‌شود. البته برای پولدارها تفاوتی ندارد و با ورود به صنعت طلا نیاز خود را برطرف می‌کنند. ورود به بازار طلا در کوتاه‌مدت بی‌فایده است و پیشنهاد نمی‌دهیم.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: صحبت مجدد درباره برجام روند خوبی را شروع کرده است و اگر به نفع کشور باشد، انتظارات بهتری را از بازار خواهیم داشت. همچنین مناسب در داد و ستدها انجام خواهد شد.

چه خبر از بازار طلا و سکه

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزاد قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۹,۲۰۰ تومان افزایش، ۱,۳۶۳,۰۰۰ معامله شد . قیمت طلا مثقال ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۳۸,۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۹۰۶,۰۰۰ معامله شد. قیمت سکه نیز در بازار امروز به‌صورت زیر است:

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۰۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۴,۳۴۲,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۹۹,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۳,۳۵۴,۰۰۰ معامله شد.

قیمت نیم‌سکه در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۵۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۸,۰۰۰,۰۰۰ معامله شد.

قیمت ربع‌سکه در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۴,۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۹۸۶,۰۰۰ معامله شد.