فرقی نمی‌کند یک استارتاپ موفق را اداره کنید یا بنیانگذار یک شرکت بازرگانی بزرگ باشید، نرم افزار CRM یک سیستم فروش عالی برایتان ایجاد می‌کند تا با حذف کارهای دستی و تکراری هوشمندتر تجارت کنید.

چگونه یک شرکت بازرگانی مدرن داشته باشیم؟

معمولاً ما دو نوع شرکت بازرگانی داریم: خدماتی و تجاری.

شرکت‌های تجاری در زمینۀ خریدوفروش کالا فعالیت می‌کنند و از طریق مدیریت سرمایۀ خود با نگهداری کالا در انبار یا پخش در بازار رشد می‌کنند.

اما شرکت‌های بازرگانی خدماتی کالایی برای خریدوفروش ندارند و از طریق ابزارها، منابع و پشتیبانی مشتریان، درآمد کسب می‌کنند.

نرم افزار CRM برای هر دو نوع شرکت بازرگانی مناسب است.

این پلتفرم به‌عنوان یک سیستم فروش قوی قادر است فرایند فروش و توسعه محصول شما را قابل پیگیری و قابل مشاهده کند. وقتی یک مشتری بالقوه شروع به تعامل با شرکت شما می‌کند، همه چیز از همان ابتدا تا تعیین تکلیف نهایی جلوی چشمتان است. این سطح از دقت و پیگیری در کارها، باعث رشد بدون حد و مرز کسب‌وکارتان خواهد شد.

وقتی همه چیز مثل روز روشن است...

طبق براوردهای ما بیشتر تیم‌های فروش در شرکت‌های بازرگانی ایرانی استراتژی مشخصی برای پیشرفت ندارند. حتی بدتر از این، خیلی از مدیران هستند که علی‌رغم توانایی و دانش بالایی که دارند، نمی‌توانند بازار مناسب برای محصولشان را پیدا کنند. یا شیوۀ درست رقابت با رقبا را دقیقاً مشخص کنند.

همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود.

هنوز هم تیم‌هایی هستند که نمی‌دانند چه زمانی یا چطور باید با مشتریان احتمالی تماس بگیرند و مهم‌تر از همه، هیچ ایده‌ای در مورد تبدیل سرنخ به مشتری ندارند.

قطعاً ایراد کار در نداشتن نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است. اگر بدون CRM در شرایط رقباتی بازار امروز کار کنید، انگار در تاریکی مطلق کار می‌کنید. اما به محض اینکه تصمیم یک سیستم CRM برای خودتان دست و پا کنید، همه چیز مثل روز روشن خواهد شد!

می‌پرسید چطور؟

شرکت نرم افزاری CRM دیدار یک از شرکت های پیشرو و با سابقه در ارائه نرم افزار CRM در ایران است. این شرکت با مدیریت حمید محمودزاده چندین سال است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند و به گمان بسیاری از کارشناسان حوزه IT و فروش ، یکی از بهترین شرکت های مطرح در حوزه CRM است.

ما در ادامه با اشاره به 4 مزیت اصلی نرم افزار CRM دیدار، به شما خواهیم گفت این سیستم چطور می‌تواند مثل یک راهنما برای جذب و افزایش مشتریان در شرکت‌های بازرگانی عمل کند.

1-توانایی ارزیابی کانال‌های بازاریابی

توانایی ارزیابی کانال‌های بازاریابی فرصتی طلایی برای بازاریابی هدفمند فراهم می‌کند. مطمئناً شما هم برای جذب و افزایش مشتریان از چندین کانال بازاریابی استفاده می‌کنید. پس باید سودآورترین مسیرهایی که ترافیک جذب می‌کنند را بشناسید.

فراموش نکنید تا زمانی که شرکت بازرگانی شما دایر است، تلاش برای دیده شدن و بهبود شهرت نباید متوقف شود.

اما نکتۀ مهم اینجاست که بدون CRM دیدار نظارت بر کانال‌های بازاریابی و تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد خیلی دشوار است. این پلتفرم با دیتابیس خود، تمام ارتباطات و تعاملات سرنخ‌ها با شرکت شما را ذخیره می‌کند. از این طریق می‌توانید میزان مفید بودن هر کانال بازاریابی را دقیقاً ارزیابی کنید.

با همین ویژگی سادۀ CRM دیدار می‌توانید:

  • شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIها) را برای کانال‌های بازاریابی اصلی خود تعیین و تحلیل کنید.
  • میزان اثربخشی تلاش‌هایتان در موتورهای جستجو را بفهمید.
  • راه‌های جدیدی برای جذب ترافیک ارگانیک پیدا کنید.
  • حدس و گمان را از استراتژی بازاریابی خود حذف کنید.
  • فرایندهای خسته‌کنندة بازاریابی و مدیریت محصول را آسان کنید.
  • پیام مناسب را در زمان مناسب با حداقل تلاش دستی به مخاطب هدف بفرستید.
  • بر اساس ویژگی‌های مختلف گروه‌های مشتری و نظرات منفی و مثبت آن‌ها، مدل‌های فروش متعددی را پیاده‌سازی کنید.  

آیا راه درستی می‌روم؟!

این آمارها و داده‌هایی که از نرم افزار CRM دیدار به دست می‌آورید را می‌توانید به‌راحتی با درآمد مرتبط کنید. اگر به کسب درآمد از  سئو (SEO) علاقه‌مند هستید، یک پورتال سفارشی را فقط به تعیین میزان اثربخشی سئو اختصاص دهید. بعد می‌توانید بفهمید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا نه.

اگر داده‌های درستی وارد CRM دیدار کنید، آن‌وقت می‌بینید ارزیابی نرخ تبدیل، میانگین ارزش خرید در وب‌سایت و محاسبۀ ارزش طول عمر مشتریان اصلاً کار سختی نیست. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند نقشه راه موفقیت را کشف کنید و همیشه در مسیر درست حرکت کنید.

2-خلق بهترین پیشنهادها برای فروش

شرکت‌های بازرگانی با ارائه پیشنهاد فروش سعی می‌کنند محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان توصیه کنند. معمولاً پیشنهاد فروش زمانی ارائه می‌شود که یک شرکت بازرگانی محصولات یا خدمات ویژه‌ای را به گروه خاصی از مشتریان ارائه دهد.

مثلاً اگر شما صاحب یک شرکت مالی باشید، ممکن است از مشتریان بخواهید یک حساب پس‌انداز خاص باز کنند یا در لیست جدید وام‌ها ثبت‌نام کنند. هدف از پیشنهاد فروش این است که از روابطتان با مشتری برای سودآوری بیشتر استفاده کنید.

نرم افزار سی آر ام دیدار با قابلیت‌هایی مثل نظرسنجی اتوماتیک و پیمایش سریع اطلاعات مشتریان، به شما کمک می‌کند پیشنهادهایی را ارائه دهید که احتمال اثربخشی فوق‌العاده بالایی دارند. در واقع سیستم CRM دیدار کاری می‌کند مشتریانتان احساس کنند ترجیحات شخصی آن‌ها در نظر گرفته شده و شرکت شخصاً دارد با آن‌ها صحبت می‌کند.

آیا راه درستی می‌روم؟!

پس از راه‌اندازی نظرسنجی‌ها و گرفتن بازخوردها، تحلیل نتایج با نرم‌افزار CRM مثل آب خوردن است. همچنین پس از ارائه پیشنهاد فروش در کمپین ایمیلی یا پیامکی، به کمک CRM دیدار به راحتی می‌توانید میزان بازگشت سرمایۀ خود را پیگیری کنید و ببینید چقدر پیشنهادتان مؤثر واقع شده. پس اینجا هم نرم افزار دیدار به خوبی می‌تواند راهنمای شرکت بازرگانی شما باشد.

3- برقراری روابط عمیق‌تر با مشتری

شاید هیچ چیز برای شرکت بازرگانی شما ارزشمندتر از اعتماد یک مشتری وفادار نباشد. بهترین راه برای خلق اعتماد و برقراری روابط خوب با مشتری، صرف زمان برای درک نیازهای مشتری است.

هیچ فرقی نمی‌کند شرکت بازرگانی شما B2B باشد یا B2C؛ دقیقاً وقتی سازوکار حاکم بر نیازهای مشتری را درک کردید، می‌توانید روابط دوجانبه سودمندی با آن‌ها داشته باشید.

CRM دیدار برای ایجاد روابط عمیق و سودمند با مشتریان قابلیت‌های ویژه‌‎ای را تدارک دیده است. در این نرم افزار می‌توانید با اضافه کردن ماژول‌های دلخواه خود و بررسی چالش‌های روزانۀ مشتریان، با دقت بالایی به مشکلاتشان رسیدگی کنید.

حالا که مشتریان خود و کسب‌وکار آن‌ها را به درستی درک کردید، می‌توانید محصولات و خدماتی که نیازهایشان را برطرف می‌کند توصیه کنید. مشتریان برای تجربیات شخصی ارزش قائل هستند. کاری که دقیقاً تخصص CRM دیدار است!

آیا راه درستی می‌روم؟!

خب، اینجا چطور می‌توانیم از CRM دیدار برای مدیریت استراتژی کمک بگیریم؟ همان‌طور که می‌دانید سیستم CRM می‌تواند همه چیز از ارسال الگوهای ایمیلی گرفته تا زمان‌بندی تماس‌های تلفنی با مشتریان را انجام دهد تا هیچ تعامل سودآوری از قلم نیفتد.

به محض اینکه یک مشتری وارد قیف فروش شما شد، CRM دیدار قابلیت پیگیری دقیقی به شما می‌دهد تا بتوانید تک‌تک قدم‌های او را مدنظر داشته باشید. زمانی که سرنخ قیف فروش را تا انتها طی کرد و تبدیل به مشتری شما شد، آن‌موقع می‌فهمید که استراتژی ارتباطی شما مؤثر بوده و موفق عمل کرده‌اید. پس باید به همین ترتیب ادامه دهید تا تجربیات موفق خود را به صورت مداوم تکرار کنید.

4-افزایش بهره‌وری تیم‌های بازرگانی

تمام مزایایی که تا اینجا برای CRM دیدار گفتیم، باعث می‌شوند بهره‌وری و بازدۀ تیم شما بیشتر و بیشتر شود. این یعنی محصولات و خدمات با سرعت و دقت بیشتری عرضه می‌شوند. درحالی‌که هم‌زمان به کمک نرم افزار CRM (سی آر ام) تمام اطلاعات مهم در یک مکان متمرکز ذخیره می‌شوند.

هر یک از اعضای تیم بازرگانی می‌توانند در هر زمان و مکانی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و کارشان را در بهترین شکل ممکن پیش ببرند. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار با جلوگیری از همپوشانی وظایف یا واگذاری مجدد وظایف مشابه، کارایی تیم شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

آیا راه درستی می‌روم؟!

وقتی همۀ فعالیت‌های کاری ساده‌تر شوند، کارکنان کارآمدتر خواهند بود. سادگی مهم‌ترین ارمغانی است که سی آر ام دیدار همراه با خودش دارد. کارکنان شما پس از به‌کارگیری این نرم‌افزار نه‌تنها وظایف خود را به‌موقع انجام می‌دهند، بلکه زمان بیشتری را به تعامل مؤثر با مشتریان اختصاص می‌دهند.

زمانی که دیدید قابلیت‌های خودکارسازی در CRM دیدار کارکنان شما را از اصول سنگین و زمان‌بر قدیمی رها کرده و آن‌ها راضی‌تر از قبل هستند، یعنی تلاش‌های شما در مسیر افزایش بهره‌وری تیم بازرگانی نتیجه‌بخش و مؤثر بوده است.

اگر زمان و حوصلۀ مناسبی برای خدمات مشتری صرف شود، احتمال اینکه شرکت بازرگانی شما سرنخ‌های بیشتری جذب کند بیشتر می‌شود. بنابراین بهره‌وری بالاتر کارکنان منجر به درآمد بیشتر می‌شود.