برای فعالیت در شغل پر زحمت پزشکی آن هم در زمان شیوع اپیدمی های خطرناک و کشنده ای چون کرونا، باید از خیلی چیزها گذشت. شاید حتی گذشتن از جان مطرح باشد اما یک پزشک در طول دوران تحصیل و حین خدمت همواره این موضوع را مد نظر دارد که نجات جان یک انسان اولویت دارد. در این گزارش به ابعاد مختلف سختی کار یک پزشک می پردازیم.

شغل پزشکی از گذشته تا امروز، در دسته‌بندی مشاغل لوکس و وجه دار بین مردم معروف بوده است. ولی سختی کار پزشکی در مراحل قبل از قبولی در دانشگاه و حین تحصیل و در نهایت زمان فعالیت کاملا مشهود است. پزشکان به دلیل حساسیت فوق العاده بالای نوع شغل شان، اجازه اهمال کاری و اشتباه را ندارند. شاید اولین اشتباه برای یک پزشک تبدیل به آخرین اشتباه او شود.

توانایی‌های لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی

علاقمندان به پزشکی قبل از اقدام به تحصیل در رشته پزشکی باید درباره توانایی‌های خود اطلاعات کافی را داشته باشند. یک فرد برای تحصیل در رشته پزشکی می‌بایست توانایی تحمل استرس و شرایط سخت شغل پزشکی، توانایی تحصیل در دوره هفت‌ساله رشته پزشکی، توانایی انجام مراحل دریافت پروانه پزشکی و تاسیس مطب، توانایی انجام کار شیفتی و کار در تعطیلات و دوری از خانواده و دوستان، توانایی مواجهه با خون ریزی، زخم، اعضای بدن انسان، بدن بیمار و جسد، اشتن هوش و استعداد لازم برای یادگیری مباحث و دروس رشته پزشکی، تسلط بر زبان انگلیسی جهت مطالعه منابع تخصصی پزشکی و آشنایی با اصطلاحات پزشکی انگلیسی را داشته باشد.