به گزارش اکونا پرس،

اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با شعار «تحول آفرینی بر مبنای کارآمدی، هوشمندسازی و اعتماد آفرینی» با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران مالیاتی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

سعید توتونچی ملکی، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، در حاشیه این اجلاس در گفتگو با اینتا، با بیان اینکه سازمان مالیاتی در سال پیش رو محوری ترین سازمان در تامین درآمدهای دولت است، گفت: سازمان امور مالیاتی در دوره جدید آغاز به کار دولت مردمی در سال قبل با عملکرد ١١٣درصدی، سال را به پایان رساند. در شش ماهه سال جدید نیز باتوجه به رشد 70 درصدی درآمدهای مالیاتی مصوب نسبت به عملکرد سال قبل در۶ ماهه اول بیش از ۵٠ درصد قانون بودجه مصوب ١۴٠١ تحقق یافته است. 

وی با اشاره به بی نظیر بودن عملکرد یک سال گذشته سازمان امور مالیاتی در مقایسه با دوره های قبل، گفت: نیاز بود در یک اجلاس از مدیران کل و همه همکارانمان در سراسر کشور  بابت عملکرد سال١۴٠٠ تقدیر شود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی به لحاظ اجرای دو قانون مهم و حیاتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان  و قانون مالیات بر ارزش افزوده در مرحله حساسی است، تصریح کرد: برخی نکات و موضوعات فنی و تخصصی وجود دارد که هم ستاد سازمان باید با مدیران کل سراسر کشور در میان می‌گذاشت و هم نظرات مدیران کل را برای هماهنگی اجرای بهتر این قوانین دریافت می کرد.

دکتر توتونچی ملکی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری اجلاس پرداخت و بیان داشت: یکی از اهداف بررسی آمار و عملکرد سازمان و ادارات کل در شش ماهه نخست سالجاری بود. هر یک از واحدها باید نظرات تخصصی خود را بیان کنند و عمدتا یک روز اول جلسه حول این مسائل برگزار شد. بخش دوم با برنامه‌ریزی برای نیمه دوم سال ١۴٠١ است تا مدیران کل نقاط ضعف و قوت خود را داشته باشند و بتوانیم در سال١۴٠١ هم سال پرباری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مساله بعد آمادگی برای اجرای قانون های جدید است. تشریح اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و هم اندیشی در این خصوص پیگیری شد. قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، قرار است از یک آبان رسما عملیاتی شود و در فراخوان اول، قرار است شرکت‌های بورسی رسما ذیل سامانه مودیان بروند. طبیعتا این موضوع هماهنگی‌های اولیه و موضوعات فنی و تخصصی لازم داشت که مدیران مطرح می کردند.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه این نشست‌ها تشریح مسائل در موضوعات مختلف است. وقتی یک برنامه‌ریزی انجام می‌شود، باید برای مدیران کل نیز تبیین شود و نظرات آنها نیز شنیده شود.

وی در پایان گفت: سازمان امور مالیاتی سال بعد هم به لحاظ درآمدی جزء سازمان‌های محوری در تامین مالی دولت خواهد بود. بررسی‌های مربوط به درآمدهای مالیاتی سال 1402 در نهادهای ذی‌ربط درحال انجام است. این اجلاس درواقع مقدمه‌ی ایجاد فضای همکاری‌های منسجمی برای تحقق اهداف سازمانی است.