به گزارش اکونا پرس،

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ششمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان که در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برگزار شد، گفت: گاهی ممکن است قوانین مصوب در مراحل اجرایی با موانعی رو به رو شوند که اگر تدابیری برای حل آنها اتخاذ نشود مشکلات متعددی برای مردم و مجریان به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، افزود: لایحه اصلاح این قانون را به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه دادیم تا مجوز اجرای مرحله ای قانون پایانه های فروشگاهی را با رویکرد حفظ حقوق مودیان اخذکنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جرایم پیش بینی شده طبق قانون پایانه های فروشگاهی درخصوص عدم صدور صورتحساب الکترونیکی توسط مودیان، اظهارداشت: درصدد آن هستیم که امکان بخشودگی 100درصدی جرایم مالیاتی با تشخیص سازمان امور مالیاتی کشور را فراهم کنیم تا مودیان محترم در مراحل ابتدایی اجرای این قانون متضرر نشوند.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در اصلاحیه این قانون لحاظ شده است موضوع محدود شدن اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به مشمولان فعلی و جداسازی اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

دکتر منظور همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در ششمین جلسه کارگروه سامانه مودیان، تاکیدکرد: باتوجه به ثبت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان به نام خریدار، تمهیدات لازم به گونه ای اتخاذ شود که خریداران در اسرع وقت نسبت به ثبت صورتحساب در کارپوشه خود مطلع شوند.