به گزارش اکونا پرس،

قاسم احمدی لاشکی در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های داراب و زرین دشت استان فارس در جمع فرهنگیان منطقه فورگ داراب، با اشاره به پروژه‌های ناتمام و لزوم اهتمام در به پایان رساندن این پروژه‌ها گفت: در این منطقه دو پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی و دو پروژه۳۰ درصدی و یک پروژه ۶۰ درصدی وجود دارد که نیاز به تکمیل این پروژه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: در جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش بومی گزینی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی لاشکی در خصوص رفع مشکل رتبه بندی همکاران فرهنگی گفت: در این زمینه باید به کیفیت آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و رتبه بندی نیز بر اساس همین مسئله صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این راستا حقوق واقعی معلمان باید در نظر گرفته شود و رتبه بندی باید به طور دقیق اجرایی شود به گونه‌ای که صرفاً جایگاه معلمان  براساس شایستگی‌های معلمی در نظر گرفته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: در همه کشورهای پیشرفته مساله آموزش و پرورش اولویت اول همه دولت‌ها است، لذا در کشور ما هم باید آموزش و پرورش به اولویت اول تبدیل شود و همه باید به آموزش و پرورش توجه کنند تا کشور موفق شود.

معاون حقوقی و امور مجلس تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه دستگاه‌ها موظف هستند در خدمت آموزش و پرورش باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمدی لاشکی گفت: سال گذشته ۱۳درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص یافت که بیش از ۹۷ درصد آن صرف حقوق پرسنلی می‌شود و بودجه‌ای برای مسائل فرهنگی و تربیتی باقی نمی‌ماند./ایسنا