به گزارش اکونا پرس،
در چهارمین روز از ایام ا... دهه مبارک فجر، دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، سیاست‌ها،  رویکردها و برنامه‌های در دست اجرای نظام مالیاتی را تشریح کرد.

در این نشست رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به رویکرد سازمان در برقراری ارتباطات نزدیک با اصحاب رسانه جهت پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران و تنویر افکار عمومی درخصوص موضوعات مختلفی همچون مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد، مالیات بر عایدی سرمایه، نحوه شناسایی فرارهای مالیاتی و میزان مالیات حاصل از این محل، نحوه شناسایی مؤدیان جدید و نرخ اظهارنامه‌های دریافتی، میزان تولید اظهارنامه‌های برآوردی، شرایط اخذ مالیات از بازار رمزارزها، شناسایی و پایش شرکت‌های صوری به تبیین رویکردها و شفاف‌سازی سیاست‌های سازمان پرداخت.

لازم به ذکر است سازمان امور مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی از پیشگامان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بوده که با اولویت‌دهی به شفافیت سازی و عدالت مالیاتی تلاش نموده تا با ارائه اخبار و گزارش‌های صحیح و به دور از هرگونه موضع‌گیری‌های غیرواقع بینانه به بیان حقایق بپردازد.

مالیات خانه‌های خالی، مالیات خودروهای لوکس، اخذ مالیات از خرید و فروش سهام، فرار مالیاتی پزشکان، مالیات سلبریتی‌ها و بازیگران و مالیات نهادهای حاکمیتی و انقلاب از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که رئیس‌کل سازمان به صورت جامع به ارائه توضیحات در مورد آنها پرداخت. 

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست صمیمانه از تلاش‌ها و مساعدت‌های متعهدانه خبرنگاران در راستای امر خطیر حقیقت‌جویی و حقیقت‌گویی و اطلاع‌رسانی شایسته و به هنگام ایشان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

گفتنی است رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در دوره تحولی دولت سیزدهم بر اساس رویکرد تقویت تعاملات نزدیک با گروه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها، علاوه بر شرکت در جلسات، میزگردها و مصاحبه‌های متعدد رسانه‌ای، طی یک سال اخیر سه نشست خبری عمومی با حضور جمع زیادی از مدیران، خبرنگاران و اصحاب جراید با هدف تبیین راهبردهای کلان نظام مالیاتی کشور برگزار کرده است.