به گزارش اکونا پرس،

دکتر داود منظور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی( ره) برگزار شد گفت: دولت‌های مدرن بدون درآمدهای پایدار نمی‌توانند حکمرانی شایسته‌ای انجام دهند و حکمرانی مطلوب مستلزم تکیه به درآمدهای پایدار به ویژه درآمدهای مالیاتی است.

دکتر منظور مالیات را مهم‌ترین عامل ایجاد درآمد پایدار برای خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: کشورهایی که توانسته‌اند به حکمرانی اقتصادی کارآمد برسند و در رتبه‌های بالا از نظر گسترش رفاه اجتماعی و معیشت قرار گیرند، به درآمدهای مالیاتی متکی هستند.

رئیس‌کل سارمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تلاش می‌شود این منابع مالیاتی که به سختی تأمین می‌شود به صورت مؤثر مورد استفاده قرار گیرد، بر ضرورت به‌روزرسانی نحوه دریافت مالیات و استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیاری مانند هدفمندسازی معافیت‌ها و بازبینی قوانین و مقررات فرسوده وجود دارد که انتظار می‌رود جامعه نخبگانی با حضور مؤثر و نزدیک در بخش‌های مختلف نظام مالیاتی بتواند این ظرفیت‌ها را عملیاتی سازد.

گفتنی است در ادامه این همایش از رادیو مالیات با هدف ارائه اطلاعات و دانش حوزه مالیاتی در قالب صوتی به عنوان نرم افزار همراه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی رونمایی شد.