به گزارش اکونا پرس،

علیرضا نوذری پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند ب از ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور که در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در مجلس تصویب و در چهارم اردیبهشت ماه همان سال ابلاغ شد، طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب مورد تایید قرار گرفت.

به گفته وی اخیرا شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شرکت‌های تابعه خود اجازه داده تا تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار متقاضیان خانگی و غیرخانگی قرار دهند و هزینه را در اقساط دو ساله از آنها اخذ کنند.

چندی پیش نیز حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای کاهش مصرف آب قرار شده تا تجهیزات کاهنده مصرف در برخی از استان‌ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و هزینه آن در قبوض آب به صورت درازمدت از این مشترکان اخذ شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف به راحتی می‌تواند ۲۰ درصد مصارف خانگی را کاهش دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه به راحتی می‌توان با کاهش ۲۰ درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.

همچنین  علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف به صورت قسطی در استان اصفهان آغاز شده و استقبال خوبی نیز از سوی مشترکان برای دریافت این لوازم صورت گرفته است.