به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازگزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت خیز، مهندس علیرضا دانشی امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه صنعت نفت در آبادان گفت: صنعت نفت یکی از موقعیت‌های استراتژیک کشور است و دانشگاه نفت محل تربیت و رشد مدیران و صنعتگران‌ پرتلاش در این صنعت استراتژیک است.

وی با تعریف دانشگاه به محل عبادت افزود: در معارف دینی و کلام‌معصومین ما، علم و دانش جایگاه رفیعی دارد و اهتمام ما به مقام علم و دانش باید منتج به تصمیمات پیشرو در این زمینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به آینده درخشان صنعت نفت ایران اظهار داشت: باید فصل نوینی در دانشگاه نفت اتفاق بیفتد تا ضمن تحکیم و توسعه ارتباطات با صنعت، نسل جدیدی از متخصصان خلاق را تربیت کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر مناطق نفتخیز جنوب تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط عمیق و کارگشا با دانشگاه انجام‌ داد ولیکن این امکان عملاً میسر نگردید، لذا این پیام و گفتمان را به آقای دکتر چهاردولی رییس جدید دانشگاه نفت آبادان عرض می‌کنم که آمادگی کامل را داریم که با تشکیل کارگروه‌هایی مشترک از مدیران و اساتید و حتی دانشجویان زبده، به سمت تحول اساسی و تعریف پروژه‌های راهبردی حرکت کنیم.

مهندس دانشی راهکار شکست تحریم‌های دشمنان را  ارتباط نظام‌مند بین دانشگاه و صنعت نفت بیان کرد و اذعان داشت: ما در مناطق نفتخیز جنوب با تشکیل کارگروه‌های رصد علمی، آخرین دستاوردها و نظریات و ابداعات علمی حوزه نفت و گاز جهان را رصد‌ می‌کنیم و سعی داریم در تدوین سیاست های پژوهشی و فناورانه مورد استفاده قرار دهیم.

وی ترسیم نقشه راه ارتباط میان دانشگاه نفت و مناطق نفتخیز را از نکات ضروری دانست و افزود: تقسیم کار کارشناشی و نقش آفرینی متناسب با آن برای آغاز یک فصل ارتباطی جدید و تحولی می تواند عامل تحول در صنعت نفت جنوب باشد.

مدیر عامل صنعت نفت جنوب، مناطق نفت‌خیز را آماده استقبال از طرح‌های پژوهشی و علمی به صورت مشتاقانه دانست و گفت: غفلت از طرح‌های پژوهشی، یک اشتباه استراتژیک بود که سبب فرصت سوزی‌های بسیاری شد.

وی در خصوص بی‌مهری‌ها و غفلت‌های بزرگی که در حق علم و فناوری و پژوهش اعمال شد خاطرنشان کرد: در مناطق نفتخیز و در ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار کل پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و دانش بنیان بود، ولی سال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های تولید باراول، پژوهشی و فناورانه تعریف شد.

مهندس دانشی از استقبال بی‌نظیر شرکت‌های دانش بنیان از گفتمان وزارت نفت دولت سیزدهم در حمایت از طرح‌های پژوهشی خبر داد و افزود: در نمایشگاه نفت اهواز و تهران بازدیدهای مفصلی از این شرکت‌ها داشته‌ام و این گفتمان را احساس کردم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های ویژه مهندس اوجی وزیر محترم نفت و دکتر خجسته مهر مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت این رویکرد و تصمیم جدی در وزارت نفت جریان پیدا کرد.

مدیر عامل مناطق نفتخیز در پایان از تلاش‌های رئیس پیشین دانشگاه نفت آبادان تجلیل کرد و افزود: برای برادر ارزشمندم جناب آقای دکتر چهاردولی آرزوی موفقیت و سربلندی را دارم.