به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این بازدید علی اکبر بسطامی، دکتر سارا فلاحی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان ایلام، مهندس محمود نصیری سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و جمعی از مدیران و روسای شرکت نیز حضور داشتند. 

مهندس حیدری در این بازدید با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای توسعه میادین غرب کشور و افزایش برداشت از آنها به اهمیت توسعه میادین گازی بانکول و باباقیر اشاره نمود و گفت:   با تکمیل این پروژه علاوه بر افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی این استان، گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان ایلام و استان‌های همجوار نیز تامین می گردد. 

وی افزود: برای این منظور حفاری یک حلقه چاه در میدان بانکول به منظور بررسی، وضعیت این میدان در برنامه کاری شرکت قرار دارد و با ارزیابی و انجام مطالعات تکمیلی، برنامه ریزی توسعه آن در مرحله بعد آنجام خواهد گرفت.

همچنین در خصوص میدان باباقیر نیز یک حلقه چاه به منظور بررسی وضعیت این میدان نیز حفاری می گردد و با تکمیل اطلاعات و داده های ژئوفیزیک میدان، طرح توسعه آن تدوین می گردد و انشالله با برنامه ریزی های صورت گرفته در هر دو میدان دکل های حفاری در آینده ای نزدیک مستقر خواهند شد.

مهندس حیدری در پایان با اشاره به اهمیت رعایت الزامات زیست محیطی بر تولید و توسعه پایدار تاکید و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بومی در بحث اشتغال تاکید کرد.  وی ابراز امیدواری کرد که  با توسعه میادین بانکول و باباقیر ، امیدها برای  توسعه استان ایلام افزایش یافته و مردم منطقه نیز از گسترش فرصت‌های شغلی و آثار و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تقدیر از اقدامات فنی و عملیاتی صورت گرفته در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و توسعه میادین نفت و گاز استان ایلام تصریح نمودند: وجود میدان‌های گازی در ایلام ظرفیت بزرگی برای این استان است و توسعه میدان‌های گازی بانکول و باباقیر، چشم‌اندازهای روشنی در گسترش فرصت‌های شغلی در میان جوانان مستعد این استان ترسیم می‌کند.