به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مهندس مهدی حیدری مدیرعامل شرکت در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه ها برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اعلام این خبر و تشریح چشم انداز و الگوی فعالیت های این شرکت طی سالهای آتی اظهار داشت : برای دستیابی  به چشم اندازهای ترسیم شده شرکت نیازمند تحول و تغییر فرهنگ سازمانی هستیم . با توجه به قالب فعالیت شرکت بر مبنای تولیدی و توسعه ای می طلبد که چابک سازی ، پویایی ذهنی و تطبیق و همسویی با الگویی با بافتار و ساختار جدید در نیروی سازمانی و مدیریت صورت گیرد و همه تلاش و جهت گیری در این راستا ترسیم شود. 

وی افزود: افق این شرکت پروژه محور با استاندارهای بین المللی خواهد بود و قالب های قراردادی نیز در همین رابطه طراحی و اعلام می شود. 

مهندس حیدری در رابطه میزان تولید فعلی این شرکت خاطرنشان کرد : هم اکنون با در اختیار داشتن ۲۷ میدانی نفتی  و گازی معادل ۳۷ مخزن روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت ومیعانات گازی و ۲۴۵ میلیون متر مکعب گاز تولید می شود. 

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از واگذاری سه پروژه جدید به این شرکت  که از سوی وزیر محترم نفت به شرکت ملی نفت ابلاغ داشته خبر داد و گفت : سه پروژه که توسط وزیر محترم نفت به شرکت ملی نفت ایران ابلاغ شد ، شامل توسعه و ذخیره سازی گاز در میدان مختار ، توسعه میدان بانکول  و توسعه میدان قزل تپه است . که میدان قزل تپه گرگان  در مرحله عملیات اکتشافی توسط مدیریت اکتشاف است و در مرحله  توسعه ای به این شرکت واگذار می شود.

مهندس حیدری در رابطه با مهمترین پروژه ها و طرحهای کلان میادین تولیدی تصریح کرد: راه اندازی ایستگاههای تقویت فشار گاز وراوی و هما در  زمستان سال جاری ، باز آرایی کمپرسورهای نار و احداث ایستگاه تقویت فشار گاز کنگان، توسعه مرکز تفکیک و احداث ایستگاه تقویت فشار گاز تنگ بیجار، احداث واحد شیرین سازی در پالایشگاه پارسیان و اصلاحات مورد نیاز در پالایشگاه گاز فراشبند در طرح توسعه و بازگردانی گاز در میدان سرخون از مهمترین پروژه ها و طرحهای کلان میادین تولیدی به شمار می رود همچنین مدیریت پساب میدان خانگیران ، توسعه فاز دوم میدان دهلران در قالبEPD   و رفع مشکلات واحد بهره برداری و نمکزدایی دهلران و تکمیل مرکز تفکیک و نمکزدایی سرکان و ماله کوه در این قالب تعریف شده است. 

بر اساس این گزارش جلسات پیش بینی بهره دهی چاهها هر ساله در دو نوبت ابتدا و‌ میانه سال به منظور تحقق برنامه های تولیدی تکلیفی ابلاغی از سمت شرکت ملی نفت با حضور مدیران ارشد، روسا و کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت های تابعه بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، غرب و شرق، نمایندگان مدیریت  نظارت بر تولید نفت و گاز و مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران  برگزار می شود.