به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در بخش ابتدایی این نشست، مهندس علیرضا دانشی، معرفت افزایی را مهمترین اصل در پیش برد موفقیت انسان دانست و اظهار داشت: شناخت معارف الهی، آثار بسیار ارزشمندی از جمله افزایش توفیقات الهی دارد که می‌توان آن را، موتور محرک افراد دانست.

وی افزود: متاسفانه بزرگترین مشکل افراد، فاصله با معارف الهی است، که هرچه این فاصله بیشتر شود، شکاف و انحراف در دین و در نتیجه انحراف اخلاقی و رفتاری افراد نیز در جامعه بیشتر می‌شود.

مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص اهمیت زمین شناسی در شرکت مارون گفت: شرکت مارون یکی از مهمترین شرکت های نفتی صنعت نفت کشور است، که مخزن این شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مخزن این شرکت، دانشگاهی از علوم است که هرچه تحقیق و پژوهش در این مخزن بیشتر باشد، افزایش تولید میسر خواهد شد که در این خصوص افزایش مطالعات زمین شناسی در این مخزن، باید در اولویت برنامه مطالعاتی و پژوهشی در این شرکت باشد.

در ادامه این نشست مهندس قباد ناصری، ضمن خیر مقدم به حضار، حجم پروژه‌ها در شرکت مارون در جهت حفظ و نگهداشت تولید را در یک سال اخیر بی سابقه خواند و اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری مارون در دوران تحریم ها سنگین و ظالمانه، با تلاش و همت جهادی کارکنان این شرکت، یک روز هم کاهش تولید نداشتیم و اکنون نیز که با حجم زیاد تاسیسات فرسوده همراه هستیم، نیز پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال پیگیری و اجرا هستند.

وی افزود: حجم پروژه‌های انجام گرفته نسبت به سال قبل، قابل قیاس نیست که با همت کارکنان و همکاری مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بتوانیم طرح حفظ، نگهداشت و افزایش تولید را با سرعت به پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت گاز مارون با اشار به تحقق 100 درصدی برنامه تولیدی در این شرکت، گفت: در حال حاضر حجم تولید نفت در شرکت مارون، 507 هزار بشکه در روز است که از برنامه پیش بینی شده، بیشتر است.

وی ادامه داد: در زمینه حجم گاز سوزی مشعل‌ها، حدود 85 درصد از حجم گاز همراه مشعل جمع آوری شده است و در برنامه آتی و با پیش برد طرح جمع آوری گاز همراه مشعل و همچنین تعمیر توربوکمپرسور ایستگاه تقویت فشار مارون 5 و 6، میزان گاز سوزی کاهش خواهد یافت.

به گزارش NISOC.IR، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، بهره‌برداری و استحصال نفت‌خام و گاز از میدان های نفتی غرب رودخانه مارون (جراحی) شامل میدان های مارون، کوپال و شادگان را عهده‌دار است.