به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در این مراسم که امروز یکشنبه 16 مهرماه 1402 به یمن میلاد مبارک پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تعدادی از مدیران و مسئولین ارشد سازمان برگزار شد، از سامانه جدید نظارت تصویری مجموعه اداری شهید تندگویان که با اقدام جهادی مجموعه حفاظت الکترونیک حراست در کمتر از یک سال تکمیل شد، رونمایی به عمل آمد.

سیدمحمدعلی سدیری سرپرست حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از تبریک ولادت نبی اکرم و امام صادق علیهما الصلاه و السلام و آغاز هفته وحدت همچنین خیر مقدم به مهمانان، در ابتدای عرایض خود از تلاش های مهندس شهرام تقوی پور ریاست اسبق حراست «که دستاورد حاضر در دوره تصدی ایشان آغاز به کار کرد» تقدیر به عمل آورد و افزود: دستاورد حاضر با بهره گیری از فن آوری هیبریدی برای اولین بار است که در شرکت ملی نفت ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

سرپرست حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز ادامه داد: به کارگیری این سیستم نظارتی برای مجموعه شهرک نفت و ناحیه صنعتی کارون نیز در دست اقدام بوده و به حول قوه الهی بزودی شاهد آغاز به کار آنها خواهیم بود؛ همچنین برنامه توسعه این فنآوری به تمامی اماکن و تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب تدوین گردیده که هدف آن حفاظت و حراست از نیروی انسانی به عنوان مهم ترین دارایی سازمان، اموال و اماکن همچنین رصد و نظارت اقدامات کارکنان حراست مناطق خواهد بود. لذا دستیابی به این مهم مستلزم برخورداری از فضای اداری گسترده تر و افزایش نیروی انسانی کارآمد می باشد که در این زمینه از مسئولین امر انتظار حمایت داریم.

 

در ادامه این آیین مهندس احمد نورانی زاده رئیس طرح های حفاظتی و سیستم های الکترونیک حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پس از تشکر از حمایت های مدیرعامل، رئیس حراست و مهندس تقوی پور، ضمن معرفی سامانه مذکور در خصوص ابعاد فنی، صرفه جویی اقتصادی طرح، اهتمام شبانه روزی دست اندرکاران در تکمیل پروژه در کمترین زمان ممکن و اهمیت علمی دستاورد حاضر توضیحاتی را برای حضار ارائه نمود.

مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در سخنانی به همین مناسبت ضمن تبریک به مجموعه حراست در رقم زدن این دستاورد فاخر، این موفقیت را نتیجه تلاش و سختکوشی کارکنان مظلوم حراست صنعت نفت جنوب دانست و تصریح کرد: امنیت گوهری ارزشمند است که ریشه در اعتقادات مذهبی و تعالیم قرآنی ما دارد، و برای استمرار آن هر آنچه هزینه کنیم، سرمایه گذاری سودآوری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر علمی شدن سازمان، گفت: ما در بدایت مسیر ترقی و تحول قرار داریم و با رصد تجربه دیگران و بهره گیری از تجربیات ارزشمند داخلی، همچنین بررسی مداوم رویدادهای علمی می‌توان در این حوزه پیشرفت قابل توجهی حاصل نمود.

وی در خاتمه سخنان خود از مجموعه حراست و حفاظت الکترونیک مناطق خواست در گام های بعد نسبت به هوشمندسازی و تحلیل داده ها و تصاویر همچنین غربالگری داده ها بر اساس اهمیت و اولویت، اقدام نموده و جهت پیشبرد هدف حاضر که متضمن صیانت از دارایی های ملی است، انسجام و همفکری در بهبود روش ها و کارآمد کردن اقدامات در دستور کار قرار گیرد. لیکن بنده هم به سهم خود در پشتیبانی از این قبیل فعالیت ها از هیچ گونه حمایتی فروگذار نخواهم نمود.