به گزارش اکونا پرس،

به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس مهدی حیدری و اعضای هیات مدیره همراه با تعدادی از روسای ستادی از اقدامات در حال انجام طرح توسعه میدان توس و نیز منطقه عملیاتی خانگیران شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با همراهی مدیران آن شرکت بازدید نمود . در این بازدید ایشان اظهار داشت : شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به عنوان متولی تامین گاز شش استان شرق و شمال کشور ، هم اکنون به تمامی تعهدات تکلیفی خود عمل نموده است. 

مهندس حیدری در رابطه با میزان تولید تجمیعی گاز از ابتدای امسال خاطرنشان کرد :‌از ابتدای امسال در مجموع ۶ میلیارد و ۸۷۹ میلیون متر مکعب گاز در این شرکت تولید شده است.

بر اساس این گزارش ، مهندس حیدری از احداث خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۴۵۰ متر در برای ثبات تامین گاز در مقطع زمانی محدود و برای  شرایط فوق بحرانی کمبود گاز خبر داد و افزود: خط لوله ۱۶ اینچ یکی از راهکارهای افزایش تولید روزانه از گاز ذخیره شده برای شرایط فوق بحرانی از حیث کاهش شدید دما تعبیه شده است که از جمع آوری شوریجه D به مرکز تفکیک میزان تولید گاز این موضوع در پروسه زمانی محدود کاربرد دارد. 

این گزارش می افزاید، شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق  با توان تولید روزانه ۶۲ میلیون متر مکعب گاز ،مسئولیت تامین گاز استانهای خراسان رضوی ، جنوبی ، شمالی  ، گلستان ، مازندران و بخشی از استان سمنان را به عهده دارد.

  •