به گزارش اکونا پرس،

در این برنامه که  به مدت ۴ روز  با حضور قومیت های مختلف کشور از ۸ لغایت ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در ابتدا کارشناس تغذیه این شرکت در خصوص اهمیت تغذیه صحیح و پیام روز جهانی غذا مطالبی را عنوان کرد و به نقش کلیدی تغذیه در حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه و لزوم توجه به غذاهای سنتی سالم و روش های طبخ آنها اشاره کرد و افزود: راهنماهای غذایی به‌عنوان یک ابزار آموزشی با پیشنهاد راهکار مناسب برای کمک به انتخاب درست مواد غذایی و درنهایت اصلاح رفتارهای غذایی می‌تواند به بالا بردن سطح سلامت و همچنین کاهش هزینه های ناشی از بیماری‌های مزمن مرتبط با تغذیه کمک نماید. راهنماهای غذایی با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی، متناسب بافرهنگ، عادات و ترجیحات غذایی و سواد تغذیه‌ای اقشار مختلف جامعه به حفظ تعادل و تأمین نیازهای تغذیه‌ای کمک کند.

در این جشنواره برنامه های متنوع، مفرح و آموزشی  ازجمله مسابقه آشپزی سالم، غرفه های سنتی و محلی مربوط به قومیت های ایرانی با محوریت فرهنگ غذایی (طرح کوچه اقوام)، ایجاد غرفه مخصوص مسابقه کاهش وزن و نام نویسی از افراد متقاضی شرکت در مسابقه، انجام تست سنجش ترکیبات بدن و ارائه برنامه غذایی، اجرای مسابقه آشپزی جهت افراد شرکت کننده در مراسم بصورت زنده ، ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی مربوط به پسماند غذایی و خمیر بازی برگزار شد.

 در شب اختتامیه مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس با حضور در محل برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و حضور اقوام مختلف ایران بیان کرد: بزرگترین نعمت برای انسان ، سلامتی جسم و روح است که می‌توان آن را با تغذیه‌ سالم و طبیعی به دست آورد؛ زیرا عقل سالم در بدن سالم تحقق‌پذیر است. از این رو باید ساختمان وجودی انسان و نوع تغذیه آن را شناخت در آخر از شرکت کنندگان در مسابقه تجلیل بعمل آمد.

2aae5992-24c5-43b8-870e-4a13ca55a9ef

84d42eba-4a06-4601-a95e-fd84dd644f35