به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی نفت پارس، این دو محصول جدید پارس آیرو گریس GN-22  و پارس هیدرولیک  FH-42 می باشد که به عنوان روانکارهای صنایع هوایی کاربرد دارند .

روغنFH-42 ، نسل جدید روغن ­های هیدرولیک مقاوم در برابر آتش در صنایع هوایی می­ باشد که جایگزین استانداردهای قبلی روغن­ های هیدرولیک هوایی شده است و کاربرد آن در سیستم­ های خلبان اتوماتیک، کمک فنر، ترمز و سیستم های کنترل فلپ هواپیما می باشد.

همچنین محصول دیگر پارس آیرو گریس GN-22، گریس با روغن پایه سنتزی است که خواص ضد خوردگی، اکسایش و ضد سایش آن تقویت شده و در محدوده دمای گسترده کاربرد دارد. این گریس در روانکاری قطعات هوانوردی چند منظوره تحت شرایط عملیاتی سخت مثل بار و دمای بالا، روانکاری بیرینگ چرخ هواپیما، سیستم­ های کنترل و دیگر قسمت های هواپیما کاربرد دارد.

شایان ذکر است، شرکت نفت پارس در سال 1400 با کسب تاییدیه دانش بنیان برای روغن پارس هیدرولیکFH-51  از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به کسب عنوان دانش بنیان شده بود، با این وجود امسال نیز با اتکا به توان واحد پویای تحقیق و توسعه خود توانست محصولات دانش بنیان خود را افزایش داده و به سه محصول ثبت شده برساند.