به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر با حضور در مجتمع با مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندرامام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر انصاری نیک ارایه خدمت مطلوب به کارکنان را جزو تکالیف عمومی خواند و افزود: «بحث سلامت مستقیماً با روح و روان و رضایتمندی، انگیزش و بهره‌وری نیروی انسانی در ارتباط است.»

وی ادامه داد: «نیروی انسانی که از نظر جسمی و روحی بیمار باشد قطعا در سازمان خود بهره وری لازم را ندارد و چون مجموعه و منطقه ماهشهر یک مجموعه تولیدی است و بنگاه محور است، بهره وری این منطقه برای کشور مهم است لذا یکی از ارکان بهره وری سلامتی و بهداشت است.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه تصریح کرد: «وزارت نفت به عنوان نماینده دولت باید در این حوزه نقش کلیدی بازی کند و نقش مسئولیتی داشته باشد و دیدگاهشان خدمت محور باشد. در گذشته این نگاه خدشه دار شده بود و از جنبه خدمت رسانی خارج شده بود و به جنبه غیرانتفاعی تمایل پیدا کرد»

ایشان در ادامه با اشاره به کاهش نیروهای وزارت نفت در منطقه ماهشهر خاطرنشان کرد: « تحولاتی در حوزه نظام استخدامی کشور در یک دهه اخیر رخ‌داد و نفتی بودن کارکنان پتروشیمی دچار روندی کاهشی شد و مسیری دیگر را طی کرد. لذا از نظر راهبردی و مدیریتی از مدیران مجموعه ها این انتظار و نگاه وجود دارد که بلند مدت فکر کنند. راه آینده مشخص باشد و اگر قرار باشد کاری انجام شود و سرمایه گذاری شود، برای آینده پرسنل در حوزه بهداشت و درمان برنامه ای مشخص باشد و تعهدی وجود داشته باشد.»

دکتر انصاری نیک تصریح کرد: «منظور من از تعهد از جنبه حقوقی است، باید حقوقی تضمین شده وجود داشته باشد تا آینده پرسنل و خانواده هایشان در این منطقه کاملا روشن باشد و بدانیم خدمات درمانی با چه کیفیتی و چه مکانیزمی و به چه شکلی باید انجام شود. این موضوع ابهامی در سیاست های منطقه ای وزارت نفت دارد. به خاطر همین ابهام هم برخی از شرکت ها از جمله پتروشیمی بندر امام برای آینده و چشم انداز بلند مدت اش برنامه ریزی می کنند تا راهشان روشن باشد و ریسک‌ها را کاهش دهند.»
ایشان در ادامه دیدار با رییس بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر، اصلاح سیاست‌های پیشین را از دیگر راهبردهای مد نظر دانست و افزود: «حدود دو سال پیش به اینجا آمدم و در اولین جلسه ای که با دکتر امیر پور داشتم تصمیم گرفتم روندی که قبل از ما و در وزارت نفت وقت دیکته شده بود و گفته شده بود بیمارستان نفت باید خصوصی شود و توسط شرکت های خصوصی اداره شود را تغییر دهم. زیرا این روند با اعتراض کارکنان نفت و دخالت دفتر مقام معظم رهبری متوقف شده بود، ما هم گفتیم نگاه ما این است که حتما کلنیک پتروشیمی بندر امام به بیمارستان درمان صنعت نفت برگردد و باید بخش بهداشت نفت اینجا تقویت شود.»
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان تقویت صنایع پتروشیمی را یک اصل دانست و تاکید کرد: «جلوتر که رفتیم متوجه شدیم ادله ای و ادعاهایی و صحبت هایی وجود دارد که این فرضیه مورد تشکیک واقع می شود. از این رو در تصمیممان بازنگری کردیم و گفتیم خدماتی که در دست صنعت نفت است بماند و ما هم پشتیبانی می کنیم ولی کلینیکی که در بندر امام است به روش قبلی تقویت شود و قانون مند تر شود و مجوز های دوره ای اخذ شود و ساز و کار دیگر و وسیع‌تری در قالب گروه صنعت پتروشیمی خلیج فارس دیده شود تا در آینده برنامه ریزی و کار کند.»