به گزارش اکونا پرس،

بهای نفت در روز سه شنبه پس از این که دولت لیبی برای برخی از ذخایر نفت خود حالت فوق العاده اعلام کرد و با وجود کاهش تقاضا در بازار با افزایش مواجه شد.

شاخص نفت برنت LCOc۱ با افزایش ۴۱ سنت معادل ۰.۵ درصد به ازای هر بشکه نفت ۷۷ دلار ۷۱ سنت معامله می شود و نفت وست تگزاس CLc۱ ۵۷ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد داشته و به ۷۴ دلار ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

تولیدات نفت اوپک در ماه ژوئن به روزانه ۳۲.۳۲ میلیون بشکه رسیددر حالی که این رقم از ماه مه تاکنون با ۳۲۰ هزار بشکه افزایش در روز همراه بوده است.

شرکت نفت ملی لیبی (NOC) برای محموله های نفتی بنادر زایتینا و هریگا حالت فوق‌العاده اعلام کرد که در نتیجه منجر به کاهش روزانه ۸۵۰ هزار بشکه ای نفت به دلیل تعطیلی بنادر و زمین‌های نفتی بخش شرقی این کشور شد.

علاوه بر آن، از دیگر عوامل تاثیرگذار بازار نفت افزایش میزان تولیدات آمریکا است که طی دو سال اخیر رشد ۳۰ درصدی داشته و به ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تحلیل گران بر این باورند که عامل اصلی نوسانات و روند صعودی قیمت نفت در بازار محدود نمودن عرضه از سوی اوپک است.

بانک گلدمن ساچز در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد: بازار نفت در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر بحران های سیاسی لیبی و ایران، کاهش تولیدات عربستان، عراق، امارات، کویت و روسیه قرار گرفته است.

دیگر مساله ای که منجر به نگرانی معامله گران شده، کاهش تقاضا در بازار است.

بنا به اعلام بانک بارکلیز، رشد تقاضای نفت آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی به ۳۸۵ هزار بشکه در روز رسیده است؛ این درحالی است که در سه ماهه نخست سال رشد تقاضا به ۷۳۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.