به گزارش اکونا پرس،

بهای نفت به دنبال تحریم های آمریکا علیه ایران و نیز نگرانی هایی در خصوص افت رشد اقتصاد جهانی و کاهش عرضه نفت به بازار با افزایش مواجه شد.

شاخص جهانی برنت  LCOc۱با افزایش ۷۴ سنت به ازای هر بشکه نفت ۷۲ دلار ۹۶ سنت معامله شد و نفت خام سبک آمریکا  CLc۱۸۳ سنت رشد داشته و به ۶۷ دلار ۶۳ سنت در هر بشکه رسیده است.

تولیدات نفت آمریکا در هفته اخیر بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده و اطلاعات حاکی از آن است که شرکت های انرژی آمریکا شمار دکل های حفاری را به بیش ترین میزان خود از ماه مه رسانده اند.

بنا به گزارش بیکر هیوز، تعداد شمار دکل های حفاری در هفته منتهی به ۱۰ آگوست به میزان ۱۰ عدد رشد داشته و در مجموع به ۸۶۹ واحد رسیده است.

تنش های تجاری میان چین و آمریکا و نگرانی هایی در خصوص رشد اقتصاد جهانی و همچنین افزایش ارزش دلار منجر به عقب نشینی خریداران در بازار نفت شده است.

ارزش پول کشورهای تاثیرگذار در اقتصاد جهانی از جمله چین، هند و ترکیه با افت مواجه شده است.

علاوه بر این، تحریم های آمریکا علیه یکی از کشورهای مهم صادر کننده نفت، ایران به شدت بازار را دچار آشفتگی کرده است.

اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند چین و هند مخالفت تحریم های آمریکا علیه ایران هستند. تحلیل گران پیش بینی می کنند که تولیدات نفت ایران حدود ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند و به ۱.۳ میلیون بشکه در روز برسد.

آژانس بین المللی انرژی طی گزارش ماهانه خود اعلام کرد:«تحریم های آمریکا علیه ایران در کنار دیگر مشکلات عرضه نفت می تواند بازار را دچار چالش کند.»