به گزارش اکونا پرس،
حسین امیری خامکانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آینده بازار نفت در صورت تحریم نفیت ایران، گفت: آمریکا نمی تواند میزان فروش و صادرات نفت ایران را کاهش دهد، چرا که با این اقدام قطعا مشتریان نفتی و بازار بین المللی نفت دچار مشکل می شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی ونزوئلا در تولید نفت با مشکل مواجه است، افزود: برخی دیگر از اعضای اوپک همانند نیجریه و لیبی نیز در تولید نفت دچار مشکل هستند و کشورهایی همچون عربستان و روسیه که عنوان کرده اند کمبود بازار را جبران می کنند، به میزانی ظرفیت تولید ندارند که بتوانند جایگزین نفت ایران شده و  رشد تقاضا را جبران کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که در سال آتی میلادی یک و نیم میلیون بشکه رشد تقاضای نفت وجود داشته باشد که قطعاً یک تا یک و نیم میلیون بشکه در روز، رشد تقاضای سال آینده باید تامین شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمبود تولید به صورت خودکار توسط برخی کشورها همانند ونزوئلا، نیجریه و لیبی که توانایی تولید نفت را ندارند سیاست های آمریکا در برابر ایران را با شکست روبرو می کند، اظهار داشت: به این راحتی نیست که آمریکایی ها بتوانند نفت ایران را از بازار حذف کنند و بازار دچار التهاب نشود، چرا که حتماً با کاهش عرضه نفت ایران بازار بین المللی دچار مشکل شده و قیمت ها افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه نفت شیل آمریکا نمی تواند پاسخگوی رشد تقاضای نفت باشد،افزود: ذخایر استراتژیک ایالات متحده کاهش یافته، بنابراین آمریکایی ها نمی توانند تولیدات و صادرات نفت ایران را کاهش دهند، چرا که قطعاً بازار  بین المللی با مشکل مواجه می شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر جنگ اقتصادی علیه ایران ادامه یابد، قطعاً قیمت نفت افزایش چشمگیری خواهد داشت و شوک قیمتی در این بازار به ضرر تمامی کشورها است.