به گزارش اکونا پرس،

 احمدی با سه بار تعویق بازنشستگی در نامه‌ای گفته است به دلیل عذاب وجدان برای هدر شدن ثروت ملی در فلرهای پارس جنوبی، دوباره به کار برگشته و حاضر شده از قید پاداش بازنشستگی خود بگذرد تا این قرارداد نهایی شود.

اقدامات خودسرانه وی برای ایجاد تعهد برای شرکت ملی نفت و امضای قرارداد با یک شرکت گمنام مالزیایی بدون صلاحیت و سوابق مقبول، با واکنش‌های منفی امور حقوقی شرکت ملی نفت و مدیرعامل این شرکت مواجه شده است.

با این وجود، این نماینده اسبق مجلس با تاکید بر اختیاری که از وزیر نفت دریافت کرده ، معتقد است هیچ تخلفی رخ نداده است  و دوباره از مدیریت امور حقوقی خواستار تنفیذ HOA با شرکت جرمن پاور شده است که با واکنش منفی شدید علی کاردر مواجه شده است بطوریکه وی عنوان نموده که با توجه به گزارشات امور حقوقی ، اقدام احمدی بدون انجام فرآیند و مجوز تخلف تلقی  و هرگونه تبعات حقوقی و مالی به عهده این نماینده مجلس پیشین است.

با این وجود، احمدی همچنان بر موضع خود اصرار دارد و برای برطرف کردن عذاب وجدان خود، سعی دارد تا پیش از بازنشستگی و مهلت 60 روزه تعهد سنگینی را برای شرکت ملی نفت ایجاد کند و این قرارداد را به امضا برساند. با وجود تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت و امور حقوقی این شرکت ، ولی احمدی از همه تلاش خود برای نهایی کردن این قرارداد تا قبل اجرای قانون جدید بهره می‌برد.