به گزارش اکونا پرس،

الکساندر نواک همچنین گفت: این تولیدکنندگان برای سناریوی افزایش شدید قیمتهای نفت که اخیرا به بالاترین رکورد در چهار سال اخیر صعود کرده‌اند، آماده نشده بودند.

همچنین خبرگزاری روسی ریا به نقل از نواک نوشت: روسیه پیش‌بینی دقیقی درباره تولید نفت در اکتبر یا تا پایان امسال نخواهد داشت زیرا تولید به میزان تقاضای بازار بستگی دارد. وزیر انرژی روسیه گفت: عوامل متعددی وجود دارند که بر برنامه‌های تولید نفت روسیه تاثیر می‌گذارند.

طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور در سپتامبر به ۱۱.۳۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و از رکورد تولید ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۶ فراتر رفت.

رکورد تولید اکتبر سال ۲۰۱۶ روسیه، مبنای توافق محدودیت تولید این کشور با اوپک بود.

وزیران کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک شامل روسیه که تقریبا نیمی از عرضه جهانی را کنترل می‌کنند، در ۲۳ ژوئن موافقت کردند تولیدشان را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند و نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید را به ۱۰۰ درصد بازگردانند. اعضای این توافق که از ژانویه سال ۲۰۱۶ اجرایی شد، قرار بود تولیدشان را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما به دلیل اختلالات تولید برخی از کشورها به خصوص ونزوئلا، میزان تولیدشان بیش از سطح توافق شده کاهش پیدا کرده بود.