به گزارش اکونا پرس،

بهای نفت در روز چهارشنبه پس از افت 6 درصدی در معاملات اخیر و به دنبال کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نیز رکورد جدید واردات نفت هند تقویت شد.اما سرمایه گذاران به دلیل هشدار آژانس بین المللی انرژی در خصوص وضعیت نا مشخص و بی سابقه بازار نفت به دلیل شرایط اقتصادی موجود و خطرهای سیاسی محتاطانه عمل می کنند.

شاخص بین المللی نفت خام برنت LCOc1 با افزایش 82 سنت معادل 1.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 35 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمدیت CLc1 78 سنت معادل 1.4درصد رشد داشته و به 54 دلار 21 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت پس از انتشار گزارش موسسه نفتی آمریکا در مورد کاهش غیر منتظره ذخایر نفت خام تجاری آمریکا به میزان 1.5 میلیون بشکه و رسیدن به 439.2 میلیون بشکه  در هفته منتهی به 16 نوامبر، افزایش پیدا کرد.

به گفته ی معامله گران، افزایش واردات نفت هند وکسب رکورد 5 میلیون بشکه در روز از دیگر عوامل تقویت بازار نفت است.

فتیح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی در روز گذشته عنوان کرد:« اقتصاد جهانی دوران بسیار دشواری را سپری می‌کند و بسیار شکننده است.»

اوپک به سبب افزایش عرضه نفت و نیز کاهش تقاضا در بازار، تصمیم دارد تا تولیدات نفت را حدود یک تا 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش داده و در واقع از ریزش قیمت ها همانند سال 2014 جلوگیری کند.

دو شاخص برنت و وست تگزاس علیرغم تصمیم اوپک برای کاهش عرضه، از اوایل اکتبر به ترتیب کاهش 28 و 30 درصدی را تجربه کردند و از طرفی دیگر، تولیدات نفت آمریکا در اوایل سال جاری به شدت رشد کرده و به رکورد 11.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.