به گزارش اکونا پرس،

به نقلاز  پایگاه خبری توانیر. وحید قاضی پور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اظهار داشت: همه ساله با فرارسیدن ماه های محرم و صفر، مراسم عزاداری و سوگواری در سراسر استان برگزار می شود و مساجد، حسینیه ها ، بقاع متبرکه و تکایا، مملو از عزاداران است که مراقبت از بروز هر نوع حادثه ای دراین نوع اماکن ضرورت دارد.

 وی افزود: دراین ایام به منظور پیشگیری ازحوادث احتمالی، از مسئولین تکایا، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و دسته های عزاداری درخواست می شود، نکات ایمنی را رعایت کرده و از برپایی و نصب داربست درمجاورت شبکه های برق رسانی، نصب پرچم، بنر و پوستر بر روی پایه های شبکه های توزیع برق خودداری نمایند.

مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر رعایت و حفظ حریم شبکه های توزیع برق در زمان عزاداری توسط مسئولین تکایا، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و دسته های عزاداری تاکید کرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، لازم است عزاداران ضمن رعایت حریم شبکه های فشار متوسط و ضعیف برق، به هنگام حمل پرچم و سایر تجهیزات مخصوص عزاداری، به تاسیسات و شبکه های برق درخیابان ها و معابر توجه نموده و از هرگونه برخورد و اتصال علم، بیرق، کتل و ... به شبکه های برق جلوگیری نمایند.

قاضی پور، بازدید و بررسی کانون های خطر و نصب تجهیزات برقی منطبق بر استانداردهای صنعت برق کشور را روش اصولی در راستای پرهیز از بروز حادثه در زمان عزاداری عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی در زمان برق رسانی یا کابل کشی برق در این اماکن از فرد ماهر و متخصص برق استفاده شود تا خطری جان شهروندان را تهدید نکند و در صورت نیاز، درخواست انشعاب برق موقت را به ادارات برق ارجاع نمایند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.

قاضی پور خاطر نشان کرد: تکایا و هیات های مذهبی در هنگام بهره گیری از انشعاب برق حتما از ترمینال ها و پریزهای استاندارد استفاده کنند و تابلوهای ورودی برق را از دسترس کودکان و محیط های مرطوب دور نگه دارند. این مقام مسئول یادآور شد: مسئولین تکایا، مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه همچنین بایستی نسبت به وجود سیستم ارت در آبسردکن های مستقر در تکایا و اماکن مذهبی اطمینان حاصل کنند تا مبادا شهروندان در هنگام استفاده از آب ، دچار برق گرفتگی شوند.