به گزارش اکونا پرس،
 

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مدیرعامل این شرکت، گفت: این پروژه در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش حوادث آتش سوزی در تاسیسات عملیاتی و تعدادی از اماکن اداری و اقامتی این شرکت در دو منطقه عملیاتی نار و کنگان و آغار و دالان، اجرا شده است.
مهندس حمید ایزدی، گفت: در اجرای پروژه"طراحی، نصب و راه‎اندازی سیستم های آشکارساز گاز و آتش (F&G)، علاوه بر ایمن سازی ساختمان ها و تأسیسات با جلوگیری از برون سپاری اجرای آن، گامی مؤثر در جهت صرفه‎جویی برداشته شده است.
وی، گفت: این پروژه توسط کارشناسان اداره اچ‎اس‎یی ستاد زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی نار و کنگان در شش بلوک از استراحتگاه کارکنان واقع در کمپ میلاد، ساختمان مرکزی اداره مخابرات کمپ میلاد، مجتمع کارگاهی ناحیه نار( شامل کارگاه تهویه، کارگاه ابزاردقیق، کارگاه مکانیک، کارگاه برق، کارگاه الکترونیک، آزمایشگاه، مخابرات، ایستگاه پمپ بنزین و سوله ژنراتور و...) و ساختمان های اداری، انبار، کارگاه‎های تعمیر شیرآلات و... خدمات فنی چاه ها منطقه عملیاتی آغار و دالان اجرا شده است.

ایزدی، تشریح کرد: سیستم های آشکارساز گاز و آتش (Fire and Gas Detection System) در سایت‎های صنعتی و ساختمان‎ها با هدف سنجش تمام وقت میزان انتشار گازهای خطرناک و همینطور اعلام حریق با صرف هزینه های بالا اجرا می شود.

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بزرگترین تولید کننده گاز میادین خشکی کشور است که با راهبری پنج منطقه فعال عملیاتی در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند.