به گزارش اکونا پرس،

 حسین نامداری با اعلام این خبر گفت: 399 مورد از حوادث شبکه توزیع نیز در مدت مشابه سال گذشته ثبت شد که بیشتر آن مربوط به شکستگی لوله بود.

 نامداری در ادامه از کاهش ۱۱ درصدی حوادث انشعابات در این منطقه نیز خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۵۵۶ مورد حادثه ثبت شده است که به نسب مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی مناسبی را داشته است.

او افزود: عدم نصب صحیح اتصالات و لوله‌ها، بسترسازی نامناسب، نشست زمین و حفاری‌های غیر اصولی از جمله علل خرابی شبکه‌های آب به شمار می‌روند.

  مصرف آب در شهرستان ری ۸ درصد افزایش یافت

معاون آبفای منطقه ۶ تهران در ادامه گفت: شهروندان جنوب پایتخت از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ میلیون و ۹۱۰ هزار مترمکعب آب مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ میلیون و ۷۶۸ متر مکعب بوده است.

 او افزایش دما را دلیل اصلی افزایش مصرف آب در این منطقه جنوبی پایتخت عنوان کرد و گفت: کنترل نکردن تجهیزات داخلی ساختمان‌ها، نشتی کولر آبی و سیفون‌های منازل از دیگر موارد مصرف آب در این منطقه به شمار می‌روند.

 طرح کنترل بر خطوط شبکه و منابع تامین آب (اسکادا) در حال اجراست

 معاون نظارت آبفای منطقه ۶ تهران درادامه گفت: طرح اسکادا (سامانه کنترل و جمع‌آوری داده) با هدف مانیتورینگ و کنترل برخط عملکرد و وضعیت خطوط شبکه توزیع و منابع تولید آب جنوب پایتخت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

او تصریح کرد: سامانه اسکادا، قابلیت مانیتورینگ، اندازه‌گیری و کنترل پارامترهای کمی و کیفی در خطوط شبکه توزیع آب را از طریق داده‌های مخابراتی ارسال‌شده به مرکز کنترل دارد.

نامداری بیان کرد: هم اکنون چهار ناحیه شهری در این منطقه تا پایان سال به این سیستم تجهیز و شهرهای حسن‌آباد، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و خاورشهر تا پایان سال ۱۳۹۹ به این سیستم تجهیز می‌شوند.

 شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه‌ای به وسعت حدود ۱۳۸ کیلومتر مربع شامل ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، خاورشهر و قیام‌دشت با جمعیت حدود یک میلیون نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

تعداد مشترکان آبفای منطقه ۲۵۰هزار مشترک است و تعداد مشترکان فاضلاب ۱۸۰هزار مشترک است. 

 این شرکت 1800 کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب، 79 کیلومتر طول خطوط انتقال و 1202 کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.