به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری با اشاره به افزایش دو برابری میزان مصرف گاز در فصول پاییز و زمستان، افزود: این میزان در فصول سرد سال به 12 میلیون مترمکعب می رسد.

وی خاطر نشان کرد: 20 انشعاب از خطوط سراسری انتقال گاز جهت استفاده استان قم اخذ شده که در ایستگاه های تقلیل فشار (C.G.S) میزان مصرف گاز از طریق کنتورهای توربینی نصب شده در این ایستگاه ها، اندازه گیری می شود.

نصیری در ادامه میزان مصرف گاز در استان قم را طبیعی عنوان کرد و گفت: محدودیتی در برداشت از گاز در استان قم وجود ندارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تنها در بعضی ایام در فصل سرما محدودیتی برای واحدهای پرمصرف مانند پتروشیمی، نیروگاه و کارخانه های خاص لحاظ می شود تا مردم در بخش خانگی در این فصل با مشکلی مواجه نشوند.

نصیری در ادامه افزود: سرویس‌های دوره‌ای و بررسی خطوط انتقال گاز در حوزه استحفاظی استان قم سالی یکبار انجام تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: استان قم دارای 400 هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود 700 مشترک آن در بخش صنعتی و عمده، از نعمت گاز جهت تولید بهره مندند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی و پایداری فشار گاز تحویلی در هر یک از ایستگاه‌های مربوطه از سوی شرکت ملی گاز ایران را از ویژگی های بارز و برجسته این سامانه ذکر کرد.

نصیری اندازه گیری صحیح گاز طبیعی، کنترل و مانتیورینگ فشار گاز تحویلی در ایستگاه‌های مربوطه و همچنین به روزرسانی زیرساخت های شبکه گازرسانی را از اهداف مهم راه اندازی این سامانه برشمرد و ادامه داد: هم اکنون داده های 11 ایستگاه تقلیل فشار از طریق زیرساخت‌های مخابراتی در اختیار واحدهای مختلف ذیربط در سطح شرکت گاز استان قم و شرکت ملی گاز ایران قرار می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی 12 ایستگاه تقلیل فشار دیگر در استان قم خبر داد و افزود: این ایستگاه های جدید نیز به سامانه دیسپچینگ کشور متصل خواهند شد.

به گفته نصیری، با اجرا و تکمیل این سامانه و تولید یک بانک اطلاعاتی مستقل و قابل اطمینان از داده های اندازه گیری شده در ایستگاه های منشعب از خطوط انتقال گاز استان می توان علاوه بر حصول اطمینان از پایداری و استمرار جریان گاز در طول سال، از مدیریت شرایط تامین گاز طبیعی در زمان بحران بهره برد و در هزینه نیز صرفه جویی کرد.

رشد ۱۶ درصدی اهداف کیفی واحد حمل و نقل

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در بخش دیگری از سخنان خود، از رشد 20 درصدی اهداف کیفی نوسازی خودروهای شرکتی این واحد در سال گذشته نیز خبر داد.

وی در ادامه افزود: نگهداری، مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها از جمله اهداف این واحد است که در این راستا هرساله فعالیت هایی در این زمینه صورت می گیرد.

نصیری با بیان این که در حال حاضر با تلاش و دلسوزی جدی صورت گرفته توسط هیئت مدیره این شرکت، کلیه ناوگان حمل و نقل شرکت جدید بوده و هر ساله نیز با بررسی و نیازسنجی انجام شده، بسته به بضاعت و بودجه تخصیصی، خودروهای لازم برای شرکت گاز خریداری می‌شود، گفت: این واحد علاوه بر تعداد خودروی سواری دارای تعدادی خودروهای سنگین چون لیفتراک، تجهیزات بحران، کمپرسور و ژنراتورهای مستقر در ایستگاه ها و گازرسانی مناطق می باشد که تامین سوخت، بازدید ادواری و نگهداری کلیه وسایل نقلیه و نظارت بر تعمیرات آنها را بر عهده دارد.

این مقام مسئول با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل به عنوان بخشی دیگر از وظایف این واحد افزود: در حد امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل، پیشگیری از موازی کاری، حفظ و نگهداری وسایل نقلیه سبک و سنگین و کلیه تجهیزات به ویژه آماده به کار نگه داشتن تجهیزات بحران و رضایتمندی همکاران در دستور کار است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی10 ماه گذشته، 9 خودرو به ناوگان حمل و نقل شرکت گاز افزوده شده و در همین مدت، پنج وانت سواری دیفرانسیل با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی به مجموعه اضافه شد.