به گزارش اکونا پرس،

 

رضا دهقان با اشاره به اینکه افزایش سقف تولید روزانه ۲۸۰ هزار بشکه نفت و اشتغال زایی دو هدف اصلی در ۳۳ پروژه نگهداشت و افزایش تولید است، افزود: در راستای احیای جبهه های کاری برای شرکت های ایرانی اعم از پیمانکار و سازندگان داخلی و به کارگیری تجهیزات و دکل های حفاری، پایه های طرح نگهداشت و ازدیاد برداشت شکل گرفته است.

وی با بیان این که ارزش این پروژه ها ۶.۲ میلیارد دلار است که پس از بازپرداخت آن با توجه به هزینه های تامین مالی ۷.۲ میلیارد دلار خواهد بود، گفت: افزایش متوسط روزانه ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام، ۱۴ میلیون دلار در روز ثروت به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که ۳۳ پروژه تعریف شده در این طرح بناست در ۷ استان کشور یعنی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، و کهکیلویه و بویراحمد اجرا شود، افزود: در ماه های مهر و بهمن سال گذشته، به ترتیب ۱ و ۹ قرارداد (در مجموع ۱۰ قرارداد) از این ۳۳ پروژه به امضا رسید و با روشن شدن وضعیت مناقصه ۸ قرارداد دیگر، برنامه داریم در هفته های آتی، این ۸ قرارداد نیز امضا شود.

دهقان عنوان کرد: از این ۸ قرارداد که در آینده نزدیک امضا می شود، یک قرارداد متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران (میدان رسالت) و ۷ قرارداد دیگر متعلق به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب (سیاه مکان، زیلایی، رامین، منصور آباد، مارون ۲ و۵، مارون ۱و۴ و اهواز ۱و۴) است.

وی با تاکید بر قانون ۵۱ درصد ساخت داخل، اظهار کرد: بسته های کاری هر قرارداد بر اساس جدولی که نعیین شده است، باید بیش از ۵۱ درصد ایرانی باشد و نیز این فاصله با برنامه پاداش و جریمه تنظیم شده است.

به گفته دهقان تا پایان سال ۱۵ قرارداد دیگر از این طرح تعیین تکلیف می شود.