به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در جمع مدیران ارشد پایانه نفتی نکا اظهار داشت: پایانه نفتی نکا یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های نفتی دریای خزر است،مجهزترین وسایل اندازه‌گیری و امکانات استاندارد دراین پایانه به کار گرفته شده است.

وی افزود: طراحی این پایانه بر اساس عملیات دریافت نفت خام، اندازه گیری، نمونه گیری، ذخیره سازی و امتزاج (storage & blending) صورت پذیرفته و همه امکانات لازم برای انجام عملیات سوآپ یا طرح معوض نفت خام را داراست. این پایانه از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ساخته شده و از سال 1382 برای انجام عملیات سوآپ در اختیار شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و متعلقات آن (بازوهای تخلیه، هوز، سیستم لوله کشی) و همچنین دستگاه های اندازه گیری بسیار پیشرفته، مخازن مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار و نیز سیستم جداسازی آب از نفت (Waste water treatment) بدون شک یکی از پایانه های بسیار پیشرفته در حوزه کشورهای دریای خزر به شمار می آید.

اسدروز خاطرنشان کرد: بدون شک ایران اسلامی امن ترین و اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام به شمار می رود و پایانه شمال با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته خود می توانست کمک بزرگی به این چرخه کند.