به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در حالی به پایان رسید که در روز آخر، هلدینگ خلیج فارس، میزبان چهره‌ها و مقامات داخلی و خارجی بود. 

علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه، یکی از چهره‌های خارجی بود که در نمایشگاه ایران پلاست حاضر و از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بازدید کرد. 

وی درباره صنعت پتروشیمی ایران گفت: در بازدید از دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران در نمایشگاه ایران پلاست مشخص شد که تحریم‌ها علیه ایران نه تنها اثر سویی برای ایران نداشته، بلکه آثار مثبتی هم داشته است.

تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام

یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که امروز در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اجرا شد، امضای تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام بود که با حضور جمعی از مدیران صنعت نفت و پتروشیمی برگزار شد.

در این مراسم تفاهمنامه طراحی مهندسی و تامین تجهیزات،مصالح و کالا و  ساخت،نصب و راه اندازی واحد بازایابی گوگرد، گوگردگرانول به ظرفیت ۸۸۱۵ تن در سال بین شرکت پتروشیمی ایلام و شرکت نورهان صنایع بر اساس فرایند Claus و با بهره گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید.

پتروشیمی خلیج فارس یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های کشور است

سکینه الماسی نماینده مردم کنگان، دیر جم و عسلویه، نیز با حضور در نمایشگاه ایران پلاست، از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دیدن کرد. 

وی در این بازدید گفت: نمایشگاه خوبی را امسال شاهد بودیم و شرکت‌های تولیدی در این شرایط اقتصادی کشور که شرایط خاصی بخصوص بعد از تحریم‌ها است، با تولیداتی که داشتند، جای تقدیر و تشکر دارد و این را می رساند که جوانان ما با اتکا به ظرفیت‌ها و پشتوانه توان و دانشی که دارند توانستند به چنین تولیدات عظیم دست پیدا کنند.

وی درباره نقش پتروشیمی‌ها در چرخه صنعت و اقتصاد کشور بیان کرد: ۴۳ درصد درآمد کل کشور از حوزه جنوبی استان بوشهر است که عمده آنها در حوزه پتروشیمی فعال هستند و با توجه به وضعیت کشور و ارزهایی به سبب صادرات وارد کشور می‌شد، کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرد.

الماسی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی پتروشیمی‌ها اقتصاد کشور را نجات دادند، به فعالیت های پتروشیمی خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های کشور است که در مناطق جنوبی، عمده پتروشیمی‌های فعال‌‌، مربوط به این شرکت است که دستاوردهای خوبی را کسب کرده و به تولید رسانده است.

محمود ملکوتی خواه عضو هیات مدیره و بازرس ویژه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز از جمله چهره‌هایی بودند که با حضور در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در جریان فعالیت‌های این شرکت، قرار گرفتند.