به گزارش اکونا پرس،

دومین برنامه بازدید از اماکن دارای رده حفاظت استان قم با حضور معاون مدیرکل امنیتی و انتظامی، رئیس اطلاعات اداره کل اطلاعات، معاونت عملیات سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب(ع)، معاونت پیشگیری نیروی انتظامی، شورای تأمین استانداری و رئیس پاسگاه ۱۰ استان قم در محل نیروگاه سیکل ترکیبی قم برگزار گردید.

در این بازدید معان مدیرکل امنیتی و انتظامی استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در نیروگاه قم گفت: تمام مراکز استان که دارای طبقه‌بندی هستند مورد نظارت قرار خواهند گرفت و به طور مرتب پایش می‌شوند که نیروگاه قم از نظر طبقه‌بندی جزء مراکز مهم محسوب می‌گردد و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مهندس احمد علی‌آتشی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم، ضمن عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: تعامل بین نیروگاه و کمیسیون حفاظت از اماکن بایستی بیش از این باشد و جلسات به صورت منظم و مستمر برگزار گردد.

وی در ادامه، توضیحات مختصری در رابطه با نیروگاه قم به حاضرین ارائه نمود و اذعان داشت: نیروگاه قم از نظر تکنولوژی و فنی یکی از صنایع پیشرفته و استراتژیک در سطح استان محسوب می‌شود که از حساسیت زیادی برخوردار است و تولید مطمئن و پایدار این نیروگاه موجب کنترل ولتاژ شبکه خواهد شد که نشان دهنده اهمیت زیاد این نیروگاه در کشور نیز می‌باشد.

مدیر نیروگاه قم گفت: سوخت این نیروگاه گاز و در نبود، گازوئیل می‌باشد که برای تأمین آن با مشکلات زیادی روبرو هستیم به طوری که برای راه‌اندازی واحدهای خود در فصل زمستان برای تأمین سوخت گاز بایستی تلاش زیادی انجام دهیم که می‌توان در این جلسه با انتقال این مشکلات به مسئولین استان در رفع آن اقدامات خوبی صورت پذیرد.

در ادامه مهندس مجید شیری مدیر دفتر حراست و امورمحرمانه نیروگاه قم، توضیحاتی را در رابطه با اقدامات انجام شده در رابطه با حفاظت فیزیکی از نیروگاه برای حاضرین ارائه نمود.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون حفاظت از اماکن و تأسیسات طبقه‌بندی شده از اتاق کنترل دوربین‌های مداربسته نیروگاه قم بازدید به عمل آوردند.