به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رامین قلمبر دزفولی روز چهارشنبه (سوم مهرماه) در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه همکاری صنعت نفت با بخش خصوصی منوط به ثبت شرکت‌ها در سامانه EP وزارت نفت است، شرکت‌های متقاضی با مراجعه به این سامانه، فرصت ارزیابی و قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های مورد تائید وزارت نفت را از دست ندهند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، افزود: در مرحله نخست ۱۰ گروه کالاهای پرمصرف صنعت نفت شناسایی و در فهرست ساخت داخل قرار گرفت.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ضرورت تولید فناورانه، گفت: همسو با این هدف سیاست وزارت نفت از مهندسی معکوس به سمت تولید فناورانه سوق یافت و از همان سال الگوی ارزیابی شرکت‌های داخلی برای نخستین‌بار بر اساس سه معیار ارزیابی فنی، ساخت و مدیریتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.

قلمبر دزفولی نتایج این ارزیابی که به شیوه خوداظهاری انجام شد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌ها توانستند سطوح توانایی خود را شناسایی و نقشه راه تعریف کنند.

وی ادامه داد: با شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی تا سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۱ قرارداد با ارزش ۵ هزار میلیارد ریال امضا شد که تاکنون و در مجموع ۵۷ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت با اشاره به مزیت‌های تولید فناورانه گفت: دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت محصول از مراجع معتمد و همچنین اشتغالزایی مستقیم برای ۷۰۰ نفر و غیرمستقیم برای ۴هزار نفر از مزیت‌های گرایش به تولید فناورانه است.

قلمبر دزفولی ممنوعیت خرید نمونه خارجی کالاهایی که ساخت داخل شده‌اند و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای افزایش تعرفه گمرکی کالاهایی که مشابه داخلی دارند را از جمله اقدام‌های عملی وزارت نفت برای حمایت از ساخت کالاهای ایرانی عنوان کرد.

وی همچنین به اقدام‌های وزارت نفت در زمینه رونق تولید اشاره کرد و گفت: اجرایی کردن ۳۳ طرح افزایش و استمرار تولید و واگذاری آنها به پیمانکاران داخلی با استفاده حداکثری از کالاهای ساخت داخل برنامه‌های وزارت نفت برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و رونق تولید ملی است.

قلمبر دزفولی در پایان از ساماندهی ۱۰ گروه کالایی جدید از سوی وزارت نفت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و طی همکاری با شرکت‌های توانمند داخلی این کالاها بومی‌سازی و از خرید نمونه خارجی آن جلوگیری می‌شود.