به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکاء؛با عنایت به عدم وجود تجربه کافی در زمینه تعویض سیت این نوع کنترل ولوها ، فرآیند انجام کار با همفکری و مشارکت فنی و مستمر کارکنان جوان معاونت­های مهندسی و تعمیرات این نیروگاه با موفقیت به سرانجام رسید.

والوهای کنترل و استاپ کنارگذر فشار ضعیف یکی از مهمترین و پرکاربردترین والوهای توربین بخار نیروگاه می­باشد که در فرآیند راه­ اندازی و بهره برداری، جهت نظارت بر جریان و ثابت نگه­داشتن فشار بخار کنارگذر بکار می­روند، عملکرد صحیح این والوها، امکان نگهداری بویلر را پس از بروز اشکال و خروج ناگهانی توربین به اپراتور می­دهد و موجب کاهش مصارف سوخت و انرژی و سرعت در بهره برداری مجدد از واحد می شود.
ماهیت کاری این والوها بگونه ­ای است که همواره احتمال دو فازی شدن سیال و تشکیل قطرات آب که از عوامل بسیار مخرب در شیرهای کنار گذر است موجب سایش و خوردگی شدید محور استاپ والو، دیسک استاپ والو، بوش و بوش راهنما می­شود.
بنا به این گزارش با انجام فعالیت فوق از تلفات بسیار زیاد بخار، کاهش راندمان واحد در اثر افت خلاء کندانسور، افزایش روند تخریب قطعات داخلی ولو، افزایش هزینه­ های ناشی از نگهداری و تعمیرات و نیز خروج مبالغ هنگفتی ارز از کشور پیشگیری شد.