به گزارش اکونا پرس،

جعفر ربیعی در مجمع عمومی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به رشد ۲۳ درصدی متوسط قیمت نفت و نفتا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با وجود مرحله جدیدتحریم‌هااظهار کرد: میانگین قیمت پلی‌اتیلن در این بازه زمانی ۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با اعمال تحریم‌ها، مشکلاتی در فروش داخلی و صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آمد که تلاش همکاران ما این بود تا تأثیر تحریم‌ها را کاهش دهند..

وی به افزایش ۵۳ درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال مالی ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اشاره و تصریح کرد: این شرکت رشد ۱۱۰ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۹۹ درصدی سود حاصل از سرمایه‌گذاری و رشد ۱۳۷ درصدی سود خالص را در این دوره زمانی محقق کرده است.

 

                                               «هلدینگ» بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت ایران

ربیعی به ارتقای سه پله‌ای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و دستیابی به جایگاه سی‌وپنجم در میان شرکت‌های شیمیایی دنیا براساس رتبه‌بندی ICIS اشاره کرد و گفت: این شرکت جایگاه سوم را در میان شرکت‌های منطقه دارد و بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اظهار کرد: این شرکت براساس رتبه‌بندی ICIS در سال ۲۰۱۷ جایگاه نهم را در حجم سرمایه‌گذاری در میان غول‌های پتروشیمی دنیا داشت که در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوم دنیا بعد از باسف آلمان ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس ۱۲ درصد از کل بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: ارزش بازار ۶ شرکت بورسی این هلدینگ ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است.

                                            اطلاعات فروش محموله‌های پتروشیمی سری است

هلدینگ خلیج فارس تحت تحریم آمریکا قرار دارد و ما در یک جنگ اقتصادی جدی هستیم و متاسفانه کمتر از ده نفر باور کردند که واقعا در جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ تلفات دارد، غنائم دارد، سختی دارد، سربازان ما در این جنگ بخش تولید و فروش است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت :نمی‌توانیم اطلاعات مربوط به شرکت تجارت صنعت که شرکت صادراتی ماست را ارائه بدهیم، اینکه شرکت به چه کسانی می فروشد، به چه طریقی میفروشد، به چه نرخی می‌فروشد  و به دست خریدار می‌رساند و ارز را چگونه وارد سامانه نیما می‌کند اینها اطلاعات سری کشور است.

ربیعی افزود:من به عنوان مدیر عامل خلیج فارس حاضرم به زندان بروم اما این اطلاعات را عمومی اعلام نکنم.

وی گفت:افشای این اطلاعات بدین معناست که کشور را از چند میلیارد دلار صادرات محروم کنیم، معنی آن این است که کسی نمی‌تواند داروی سرطانی وارد کشور کند،  اگر فکر می‌کنید داروهای سرطان با پول نفت وارد کشور می‌شود اشتباه است، این داروها با ارزی‌که ما وارد سامانه نیما می‌کنیم تامین می‌شود.در جنگ ما باید به سربازان اعتماد کنید و نتیجه آن را ببینید ،نتیجه آن ریالی است که در صورت‌های مالی وارد می‌شود و سودی که نصیب شرکت می‌شود، اینکه می‌گویند سود شرکت ناشی از افزایش نرخ ارز است ،درست نیست، تنها ۴۰ درصد سود ما از این محل است و ۶۰ درصد آن  ناشی از عملکرد سربازان ماست.

ربیعی ادامه داد:من به عنوان مسئول هلدینگ خلیج‌فارس عرض می‌کنم تا زمانی که تحریم‌های ظالمانه ادامه پیدا می‌کند و دشمن تک‌تک کارهای ما را رصد می کند و کشتی به کشتی محموله به محموله و مشتری و مشتری ما را می‌خواهد از صادرات محروم کند.بنده اطلاعات صادرات از فروش، مشتری، میزان ارز، نگهداری و انتقال محصول را سری فرض می‌کنم مسئولیتش را می‌پذیرم و به هیچ احدی جز مسئولین مربوطه بسیار بسیار انگشت شمار اطلاعات نمی‌دهم