به گزارش اکونا پرس،

 

​به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت برق حرارتی؛ رضا مهرانی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان 3250 مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا پایان امسال به 3557 مگاوات و تا 1404 به 6909 مگاوات افزایش یابد.
وی افزود: استان هرمزگان 70 هزار کیلومتر وسعت و 500 هزار نفر جمعیت دارد و نیروگاه سیکل ترکیبی کلاسF هنگام و نیروگاه حرارتی سیریک هرمزگان برای تأمین برق سواحل مکران از جمله پروژه‌های بخش دولتی و نیروگاه‌های غدیر و پاسارگاد قشم از جمله نیروگاه‌های بخش‌خصوصی برای تأمین برق استان است.
وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تأمین برق پایدار در استان هرمزگان گفت: در حال‌حاضر وضعیت نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان 3250 مگاوات است که با به مدار آمدن نیروگاه‌های کلاسF هنگام، غدیر قشم و پاسارگاد قشم بخش عمده ای از نیاز منطقه به برق تامین خواهد شد.​
حسین سلیمی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان نیز در ادامه بازدید خبرنگاران از نیروگاه های استان هرمزگان اظهار داشت: 5.5 میلیارد تومان هزینه بابت امحای زواید نیروگاهی در نیروگاه بندرعباس انجام شده است.
سلیمی ‌در ادامه درباره وضعیت نیروگاه بندرعباس نیز گفت: ظرفیت اسمی‌ این نیروگاه 1320 مگاوات و قدرت عملی آن 1200 مگاوات است.
این مقام مسؤول با اشاره به مباحث زیست‌محیطی در این نیروگاه تصریح کرد: روغن‌های آسکارل در تمام دنیا امحاء می‌شود با توجه به مسائل زیست‌محیطی ما نیز این زواید مربوط به نیروگاه را حتی از کشور خارج می‌کنیم به طوری که 5.5 میلیارد تومان بابت امحای زواید ترانس‌ها و روغن‌های اسکارل در نیروگاه هزینه شده است.
وی راندمان این نیروگاه را 33 درصد عنوان کرد و افزود: طی چند ماه گذشته بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده راندمان نیروگاه به 34 درصد رسید.
سلیمی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال نیروگاه بندرعباس موفق شد 150 مگاوات نسبت به تابستان قبل افزایش تولید داشته باشد.
وی یادآور شد: ظرفیت نیروگاه بندرعباس 906 مگاوات است که پس از 12 سال توانستیم میزان تولیدمان را فقط در یک واحد به پنج هزار مگاوات برسانیم.
سلیمی با بیان اینکه در نیروگاه بندرعباس 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده است، افزود: اگر نیروگاه بخار بندرعباس به اندازه کافی سوخت گاز داشته باشد مشکل زیست‌محیطی تا حد زیادی قابل حل خواهد بود اما در حال‌حاضر 70 درصد سوخت مازوت و 30 درصد از گاز استفاده می‌کنند و این در حالی است که سوخت اصلی نیروگاه، گاز است اما علی‌رغم این موضوع نیروگاه مشکل آلایندگی ندارد.
در ادامه حسین سلیمی‌ نیز به آخرین وضعیت نیروگاه سیریک هرمزگان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه قرار است با فاینانس یک‌میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه احداث شود مذاکرات بین طرف روس و شرکت ایرانی انجام شده و ال‌سی پروژه باز شده است.
وی افزود: مدیر شرکت روسی‌ تکنوپروم اکسپورت هفته آینده به تهران خواهد آمد و مذاکراتی برای آغاز احداث نیروگاه سیریک انجام خواهد شد.
سلیمی‌ یادآور شد: 199 هکتار زمین برای احداث این نیروگاه اختصاص یافته و کانکس‌های اولیه تحویل پیمانکاران روس شده است.