به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، اصغر صادق آبادی در توضیح بیشتر درباره بومی سازی سوپر خنک کننده ELC (Extended Life Collant) گفت: این ماده با حمایت مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران به مرحله تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه ماده پیش گفته که در انواع موتورهای caterpillar, deutz,oem و ... کاربرد دارد و ساخت آن در انحصار شرکت های غربی است، افزود: این ماده به دلیل انتقال حرارت بالا، راندمان کاری موتورها را افزایش می دهد.

صادق آبادی اظهار کرد: در فرمولاسیون سوپر خنک کننده ELC از نانو بازدارنده های خوردگی و ضد رسوب های جدید استفاده شده و به همین دلیل عمر مفید موتورها افزایش می یابد.

این پژوهشگر که در سمت رئیس مهندسی کالا و ماشین الات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری مشغول به کار است، گفت: ماده بومی سازی شده با محیط زیست سازگار است و با تلاش انجام شده هم اینک قابلیت تولید در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی محصول طراحی شده نسبت به نوع خارجی، طراحی آن متناسب با اقلیم منطقه و گرمای بالای هواست، افزود: اجرای این پروژه دو سال به طول انجامید و همه هزینه آن توسط پژوهشگران تامین شده است.