به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، در این مراسم که با حضور آیت الله ناصری امام جمعه محترم شهرستان بهبهان،سردار سرتیپ رفیق دوست هم رزم شهید بزرگوار و فرمانده  تیپ تکاور نیروی مخصوص امام حسن مجتبی (ع)،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهبهان،فرمانده منطقه انتظامی بهبهان،فرمانده پدافند هوایی شهرستان بهبهان،ریاست  اداره اطلاعات و سایر مسئولین نظامی و دولتی برگزار شد یاد و خاطره سیدالشهدا مدافعان حرم و هم رزمان شهیدش گرامی داشته شد.

در ابتدای این مراسم محمود امین نژاد مدیر عامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضرین خاطر نشان کرد مردان خدایی همواره محبوب معبود و بندگان خواهند شد و اگر امروز شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد موج های بیداری و وحدت در بین مردم ایران و سایر ملت های منطقه شده است از برکت نگاه ژرف و تقوای آن بزرگ مرد آسمانی بوده است.

امین نژاد با بیان اینکه تبلور روح خدایی در وجود شهید حاج قاسم سلیمانی نمادی از اخلاص محض در بندگی آن بزرگوار بود از لفظ "معامله با خدا" یاد کرد و گفت نتیجه بارز معامله با خداوند حزن و خروش مردمان زیادی در نقاط مختلف جهان در غم از دست دادن یک مجاهد محبوب و بزرگ خداوند بوده است.

مدیر عامل بیدبلند خلیج فارس گفت:عرصه مقاومت و ایثار گستره های زیادی را در بر می گیرد و به طبع سنگرهای مقاومت هم نمونه ها و جایگاه های متفاوتی را خواهد داشت و امروز مجموعه بیدبلند خلیج فارس به عنوان یکی از سنگرهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران میدانی برای تحقق یک راهبرد مقاومتی در عرصه ملی و منطقه ای می باشد.

وی خاطر نشان کرد که به حول قوه الهی و با تکیه بر توان و عزم متخصصان داخلی تمام همت خود را به کار خواهیم بست که در سال 98 پروژه عظیم و ملی بیدبلند خلیج فارس را به بهره برداری برسانیم تا این دستاورد مطلع فجری برای فتح سنگرهای دیگر اقتصادی و صنعتی در ایران عزیز و اسلامی باشد و روح آن شهید والامقام از همه سربازانش در جبهه اقتصادی و صنعتی در گوشه ای از این کشور پهناور خوشنود گردد.

در ادامه این مراسم آیت الله ناصری امام جمعه  شهرستان بهبهان با تاکید بر اینکه راه پیروزی و عزت ملت ایران تنها از گذرگاه مقاومت می گذرد خاطر نشان کرد امروز ملت ایران بر اساس تجربه های دور و نزدیک به این فهم مشترک رسیده است که استکبار جهانی به دنبال ذلیل کردن ملت آزادی خواه و اسلامی ایران هستند و هرگز نمی توانند سربلندی این ملت بزرگ را ببینند.

وی گفت:همواره تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی و اعتماد به توان داخل نتیجه روشن و مثبتی را در پی داشته است و امیدواریم این مهم به دست توانمند تلاش گران داخلی محقق شود.

آیت الله ناصری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد که جبهه اقتصادی به عنوان خط مقدم مقاومت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و قطعا این پروژه بزرگی که امروز در آن برای یادبود این شهید عزیز حضور پیدا کرده ایم، نمونه بارزی از باور و توانمندی مقاومت در این شرایط سخت و کنونی خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم با شکوه سردار سرتیپ رفیق دوست هم رزم شهید بزرگوار و فرمانده تیپ تکاور نیروی مخصوص امام حسن مجتبی (ع) گفت: حسن اخلاق و مناعت طبع آن شهید بزرگوار در اوج اقتدار همواره الگویی بی بدیل برای هم رزمان آن شهید والامقام بوده و خواهد بود.

سردار رفیق دوست با بیان اینکه عموم مردم سوریه و عراق با هر دین و مذهب شیفته سلک شهید سلیمانی بودند خاطر نشان کرد این حسن رفتار شهید بزرگوار باعث نمایش چهره ای مقتدر و البته با اخلاق از ایرانی ها در ذهن مردم کشورهای سوریه،عراق و سایر محورهای مقاومت شده بود.

فرمانده تیپ تکاور نیروی مخصوص امام حسن مجتبی (ع) گفت شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهدی نستوه بود که با تقوا و تلاش مثال زدنی خود همواره در جبهه های مقاومت در پی احقاق حقوق مردم و مظلومان بی پناه بود.

سردار رفیق دوست در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مقاومت اقتصادی به عنوان یک راهبرد اساسی حائز اهمیت و توجه است گفت امیدواریم فرزندان و سربازان واقعی ملت در سنگرهای اقتصادی و صنعتی راه این شهید والامقام را ادامه بدهند.

سردار رفیق دوست گفت: پروژه بیدبلند خلیج فارس نمادی بارز از باور و تکیه و بر توان داخلی است که با دستان پرتوان نیروها و متخصصان داخلی انشاالله به ثمر خواهد نشست.

در پایان ایمن مراسم با شکوه مداح اهل بیت ضمن ذکر روضه سرور و سالار شهیدان و حضرت قمر بنی هاشم در رثای محبوب ملت ایران و نمونه ای از یک انسان کامل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوحه سرایی کردند.