به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی روز گذشته (چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه) پس از بازدید از کارگاه جهاد دانشگاهی در اهواز و ارزیابی فرآیند تولید مته‌های حفاری با اشاره به اینکه مته‌های حفاری از کالاهای پر مصرف بخش بالادستی صنعت نفت است، یادآور شد: پیش از این، مته‌های حفاری از برخی کشورهای خارجی تامین می‌شد اما با تعامل و تسهیم دانش فنی با جهاد دانشگاهی کشور، توانستیم این مته‌ها را بدون مهندسی معکوس و با تکیه بر توان علمی کارشناسان هر دو بخش بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: در بخش‌های دیگر نیز همکاری‌های خوبی با جهاد دانشگاهی داشته‌ایم و یک کالای مصرفی دیگر یعنی مواد شیمیایی به‌ویژه تعلیق‌شکن را نیز به همت کارشناسان داخلی تولید و وارد فرآیند تولید کردیم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بخش خصوصی خواست تا از تجربه جهاد دانشگاهی نسبت به ایجاد کارگاه صنعتی در خوزستان  برای تسریع و تسهیل تعامل فی مابین بهره گیرند.

نخستین مته حفاری ساخت ایران به سفارش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اهتمام کارشناسان جهاد دانشگاهی در استان خوزستان بومی‌سازی و در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت رونمایی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران  و احمدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روز گذشته از کارگاه جهاد دانشگاهی ایران در اهواز بازدید و از نزدیک فرآیند تولید مته‌های حفاری را ارزیابی کردند.