به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس سید ابوالحسن محمدی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در جلسه پیش بینی بهره دهی چاههای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای نیمه اول سال ۱۳۹۹ با ارائه گزارش عملکرد شرکت متبوع خویش به تولید متوسط روزانه ۴۱ میلیون و ۵۵۰ هزار متر مکعب گاز اشاره کرد و افزود: تاکنون تحقق تولید تکلیفی گاز شرکت معادل ۱۰۳ درصد است . در این شرکت حداکثر تولید گاز به مرز ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در روز رسیده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از تزریق یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون متر مکعب گاز به مخزن شوریجه D جهت ذخیره سازی اشاره کرد و اظهار داشت : طی هشت ماه اول امسال یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون متر مکعب گاز تزریق شده و میزان بازتولید برای فصل سرد تاکنون یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون متر مکعب بوده است .

در جلسه که با حضور مدیر عامل ، مدیران و روسای ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مدیران و روسای شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق برگزار شد ، مهندس محمدی درباره افزایش ظرفیت دو میلیون متر مکعبی این شرکت تصریح کرد : با انجام عملیات ترمیمی و اصلاحی روی تعدادی از چاههای موجود ، حدود دو میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید شرکت اضافه شده است.

بر اساس این گزارش ، از اقدامات شاخص شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق طی سال جاری می توان به رکورد نصب تسهیلات سرچاهی در چاه ترش و اتاق فرمان یک حلقه چاه خانگیران طی مدت زمان سه ماه ، توپک رانی هوشمند خطوط انتقال اصلی گاز ، تولید بدون حادثه صنعتی ، انجام ۵۷ هزار نفر ساعت تعمیرات اساسی ،افزایش میزان رضایتمندی شغلی بر مبنای مدیریت تغییر ،مشارکت در تکمیل و راه اندازی مرکز جمع آوری شوریجه D ، ارائه برنامه و نظارت بر انجام عملیات ایمن سازی دو حلقه چاه خانگیران و گنبدلی برای عملیات تعویض تاج بدون حضور دکل حفاری و ساخت لوله بدون درز ۱۶ اینچ گاز ترش برای اولین بار در ایران با مشارکت یک شرکت داخلی اشاره کرد .

این گزارش می افزاید ، شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به شمار می رود که حوزه فعالیت آن در استان‌ خراسان رضوی با مرکزیت ستاد در شهر مقدس مشهد و تولید گاز از میدانهای خانگیران و گنبدلی است.