به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ،مهندس حمید ایزدی، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای نیمه اول سال ۱۳۹۹ درباره میزان تولیدات این شرکت اظهار داشت : طی دوره ۱۱ ماه امسال به طور میانگین روزانه ۱۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز از ۹ میدان گاز تحت پوشش این شرکت  تولید شده و در این مدت میانگین تولید نفت از میدانهای سروستان و سعادت آباد نیز برابر  ۶۰۶۴ بشکه بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره برنامه سال آینده این شرکت در بخش تولید نفت و گاز خاطرنشان کرد : میانگین تولید روزانه  گاز در هشت ماه ابتدایی سال آینده ۱۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب و طی چهار ماه پایانی سال آینده  نیز به طور میانگین روزانه ۱۷۱ میلیون متر مکعب برداشت خواهد شد و میانگین روزانه  تولید نفت طی سال آینده ۷۳۷۰ بشکه پیش بینی می شود.

مهندس ایزدی از حفاری ، تعمیر و نصب تسهیلات سطح الارضی  ۱۵ حلقه چاه برای محقق  شدن تولید تکلیفی نفت وگاز در سال ۱۳۹۹ خبر داد و تصریح کرد : به منظور تحقق تولید تکلیفی نفت و گاز در سال ۱۳۹۹ به خصوص در چهار ماه پایانی سال نیاز به حفاری ، نصب تسهیلات سرچاهی ، احداث خطوط لوله جریانی و یا تعمیر موفقیت آمیز با دکل برای ۱۵ حلقه چاه است.همچنین برای دستیابی به برنامه تولید تکلیفی نفت و گاز  طی سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ نیز عملیات حفاری شامل حفاری ، نصب تسهیلات سرچاهی و احداث خطوط لوله جریانی برای ۲۳ حلقه چاه ضرورت دارد.

بر اساس این گزارش ،  شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تا پایان بهمن ماه امسال برای تثبیت تولید و انجام تعهدات تکلیفی خود در بخش مهندسی بهره برداری حدود دو هزار و ۱۵۴مورد فعالیت از جمله اسیدکاری گسترده ، اسیدکاری ، مسدودسازی و  احیاء با نیتروژن توسط دستگاه لوله مغزی سیار ، مشبک کاری ،  رفع مانع و تمیزسازی ستون چاه ، انواع آزمایش های درون چاهی و سرچاهی ، تزریق دوره ای مواد ضدخوردگی ،  آزمایش کامل چاه با تفکیک گر سیار ، نظارت بر نمودارگیری پتروفیزیکی پنج حلقه چاه و انتشار کتابچه و ارزیابی پتروفیزیکی تعداد ۶ حلقه چاه  برنامه ریزی و انجام داده است.

این گزارش می افزاید ، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بزرگترین شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است . در حال حاضر این شرکت دارای ۹ میدان گازی فعال آغار ، دالان ، نار، کنگان ، سرخون ، تابناک ، هما ، وراوی ، شانول و دو میدان نفتی فعال به نامهای سعادت آباد و سروستان است. گستره عملیاتی این شرکت در استانهای فارس ، بوشهر و هرمزگان بوده که آینده با بهره برداری از میادین اکتشافی جدید به استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز توسعه می یابد.