به گزارش اکونا پرس،

عباس ثامتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در بخش اجرای شبکه فاضلاب را رفع انفصالات مناطق مرکزی عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون عملیات رفع انفصال در هشت نقطه شبکه فاضلاب ناحیه مرکزی تهران انجام شده است که مهم‌ترین آن‌ها انفصال چهارراه سرچشمه است.

ثامتی در تشریح عملیات اجرایی این پروژه گفت: انفصال چهارراه سرچشمه به طول ۴۰ متر در عمق ۹ متر  و قطر ۷۰۰ میلی‌متر در تقاطع خیابان امیرکبیر با خیابان مصطفی خمینی واقع شده است و عملیات رفع انفصال آن به علت بافت ریزشی خاک به‌طور ویژه با سازه نگهبان و تزریق بتن انجام می‌شود.

ثامتی در ادامه افزود: به دنبال رفع انفصال این نقطه امکان بهره‌برداری از شبکه فاضلاب بخش شمال شرقی ناحیه مرکزی، از شمال خیابان انقلاب، از شرق ۱۷ شهریور، از غرب خیابان ابن‌سینا و از جنوب خیابان امیر‌کبیر، میسر می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران به رفع انفصال سایر نقاط در مناطق مرکزی تهران نیز اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی از ابتدای امسال تاکنون هشت نقطه انفصال به طول ۱۵۰۰ متر و در نقاطی از جمله تقاطع جمهوری با ظهیرالاسلام، خیابان کاج ضلع شمالی بیمارستان خانواده، غرب خیابان سعدی حدفاصل خیابان شهید قائدی تا خیابان بخارا، تقاطع خیابان غفاری با خیابان مصطفی خمینی و تقاطع خیابان‌های نبرد و ائمه اطهار اجرا شده است.

ثامتی یادآور شد: اجرای طرح فاضلاب در ناحیه مرکزی پایتخت به عنوان کانون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی کلان‌شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرایط خاص حاکم بر این منطقه از جمله بافت قدیمی، ترافیک سنگین در معابر و وجود تاسیسات شهری فرسوده و متراکم اجرای عملیات در این مناطق را سخت‌تر از سایر مناطق تهران کرده است.